رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هدف از به کارگیری هتل‌ها و مهمانسرا‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا، قرنطینه و جداسازی این افراد است.
کد خبر: ۸۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳        30 November 2020
پیرحسین کولیوند، رئیس قرارگاه پشتیبانى طرح آموزش، بیماریابى و جداسازى مدیریت کرونا (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در این چند روز با رئیس جمعیت هلال احمر نشستی برگزار شد. در این نشست مقرر شد از تمام ظرفیت‌های نقاهتگاهی هلال احمر از جمله مهمانسرا‌ها، اردوگاه‌ها و سالن‌ها برای مقاصد نقاهتگاهی استفاده شود.

او افزود: براین اساس لیست تمام مراکز و ظرفیت‌های هلال احمر از روز گذشته پیش نویس اولیه شد و تا چند روز آینده نیز این موارد به تمامی مراکز و مدیران جمعیت هلال احمر استان‌ها و به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد. البته وزارت ورزش، بنیاد مستضعفان، قوه قضاییه، وزارت گردشگری و جهانگردی نیز به منظور رفاه هر چه بیشتر هموطنان نوید پیام حمایت و همکاری را همچون گذشته داده اند.

کولیوند گفت: اقدام اولیه برای جلوگیری از انتشار این بیماری، انتقال خانواده‌های بیماران کرونایی به هتل‌ها، مهمانسرا‌ها و خوابگاه‌هاست. به همین منظور تمام این مراکز ایزولاسیون شده و در این مکان‌ها کاملا شیوه نامه‌های سازمانی و نقاهتگاهی رعایت شده است.

رئیس قرارگاه پشتیبانى طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: اگر تعداد مبتلایان از پیش بینی‌های صورت گرفته ما بیش از حد مجاز باشد و کشور نیاز گسترده‌تر محسوسی نسبت به نقاهتگاه‌ها احساس کند ما از ظرفیت‌های فاز سوم و چهارم که شامل سالن‌های ورزشی می‌شود، استفاده می‌کنیم.

او تصریح کرد: هتل‌ها، مهمانسرا‌های بخش خصوصی وزارت گردشگری و جهانگردی را با برخی امکانات ارزان قیمت در اختیار می‌گیریم تا بتوانیم خدمت‌رسانی خوبی به همه هموطنان در کاهش شیوع ویروس کرونا بدهیم.

کولیوند تاکید کرد: زمانی می‌توان بر این بیماری غلبه کرد که مردم نیز همانند تمام دستگاه‌ها به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، توصیه‌های لازم را برای عدم ابتلا به این بیماری بکار ببندند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: