سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که مشمولان بیمه بیکاری کرونا از این هفته به حساب آنها واریز می‌شود اما روایت‌های مختلفی از مبلغ وجود دارد. شنیده‌ها حاکی از این است که ماهانه ۸۲۵ هزار تومان به مشمولان بیمه بیکاری کرونا پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸        31 May 2020

 با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت برای حمایت از معیشت کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، تزریق پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری تصویب کرد.

برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد درخواست خود را در آن ثبت کنند.

بر اساس این گزارش مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت و مشاغل کم خطر که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده‌اند، تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

«مسعود بابایی» مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا درباره آخرین آمار ثبت نامی در سامانه بیمه بیکاری، گفت: در مجموع ۸۳۵ هزار و ۱۴۹ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که ۶۹۸ هزار و ۷۹۳ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری تایید شدند.

وی درباره مشمولان بیمه بیکاری به تفکیک ماه گفت: در اسفند ماه ۳۷۳ هزار نفر، فروردین ۲۹۳ هزار و ۹۸۵ نفر، اردیبهشت ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر و تا ۱۰ خردادماه ۶ هزار و ۲۴۶ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری توسط وزارت کار تایید شدند.

این مقام مسوول درباره زمان و مبلغ واریز بیمه بیکاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: پس از استخراج فهرست مشمولان بیمه بیکاری کرونا، آن را به سازمان تامین اجتماعی دادیم و اطلاعی از زمان واریز نداریم و سازمان برنامه و بودجه مسوول پرداخت مبلغ تعیین شده است.

وی افزود: البته در خبرها خواندم که رییس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده در این هفته مستمری بیکاران اسفندماه واریز می‌شود.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه بود که رییس سازمان برنامه و بودجه بخش دوم اعتبار یک میلیارد یورویی مقابله با کرونا را ابلاغ کرد و ۱۲۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریالی منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافت.

با توجه به اینکه مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار پیش از این اعلام کرده بود که مقرری بیمه بیکاری کرونا متفاوت از بیمه بیکاری معمول است اما هنوز مبلغ نهایی آن که قرار بود توسط ستاد مقابله با کرونا تعیین شود اعلام نشده است.

و اما  گویا هنوز دستورالعمل و چارچوبی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا وجود ندارد و گفته می‌شود به هر فرد ۸۲۵ هزار تومان پرداخت می‌شود. همچنین با توجه به اینکه اعلام شده بیمه بیکاری کرونا برای اسفندماه از ۱۰ اسفند محاسبه می‌شود، غرامت اسفندماه ۵۴۵ هزار تومان خواهد بود

 

منبع:پانا

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: