آخرین اخبار از گسترش ویروس مرگبار چینی خارج از مرزهای آسیا؛
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی به شدت افزایش یافته است. کره جنوبی پس از چین، دومین کشور از نظر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا است.
کد خبر: ۷۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵        22 February 2020

«کرونا» مدارس شهرهای ایتالیا را تعطیل کرد/ گسترش بیماری در کره جنوبی

همزمان با ابتلای دست‌کم ۱۵ نفر در شهر لومباردی و گزارش‌ها از مرگ احتمالی یک نفر در این کشور به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید، کووید-۱۹، مقام‌های دولتی دستور تعطیلی و توقف فعالیت مدارس و مراکز عمومی را صادر کردند.

گزارش‌ها حاکی‌ست یک شهروند ۷۸ ساله در شهر پادوا در شمال ایتالیا، احتمالا به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌است. اشپیگل می‌گوید این فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونای جدید است.

همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش داده پنج پزشک و ۱۰ تن دیگر، که به نظر می‌رسد همگی به یک بار می‌رفتند و با هم دوست بودند، در شهر لومباردی به کروناویروس مبتلا شده‌اند. مقام‌های دولتی در مناطق شمالی ایتالیا نه تنها مدارس، بارها و مراکز عمومی را تعطیل اعلام کرده‌اند، بلکه تمام فعالیت‌های عمومی از جمله کارناوال‌ها، عشای ربانی در کلیسا و رخدادهای ورزشی را به‌مدت یک هفته ممنوع کرده‌اند.

نخست‌وزیر ایتالیا تاکید کرده همه چیز تحت کنترل است و دولت «سطح بسیار بالایی از تمهیدات احتیاطی را در نظر گرفته است».

اما یک پژوهشگاه معتبر و همکار با سازمان جهانی بهداشت، در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید دو سوم موارد ابتلا به ویروس کرونا «کووید-۱۹» که از چین به دیگر نقاط جهان سفر کرده‌اند، شناسایی نشده‌اند. مرکز بین‌المللی پژوهش بیماری‌های عفونی، وابسته به کالج سلطنتی بریتانیا، همکار با سازمان جهانی بهداشت، روز دوم اسفند ماه ششمین گزارش خود را در مورد «کووید-۱۹» منتشر کرده‌است.

این مرکز پژوهشی می‌گوید از زمان آغاز اپیدمی کووید-۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی، تا کنون، ویروس به ۲۹ کشور و منطقه در جهان سرایت پیدا کرده و بیش از هزار مورد خارج از چین به‌طور رسمی ثبت شده‌است. اشاره این پژوهشگاه به مواردی‌ست در سطح جهان که تا کنون رسما شناسایی و نیز رسما اعلام شده‌اند. خارج از سرزمین اصلی چین، تا بامداد سوم اسفند ماه، کره جنوبی یکی از گسترده‌ترین موارد ابتلا را گزارش کرده و ایران بالاترین رقم قربانیان را به خود اختصاص داده‌است.

ویروس جدید از خانواده کروناویروس‌ها در اواخر سال گذشته، به‌طور گسترده در ووهان، واقع در استان هوبئی در چین، رویت شد. کروناویروس‌ها در برگیرنده گروهی از ویروس‌ها از سرماخوردگی معمولی تا «سارس» و «مرس» هستند.

«مرکز بین‌المللی پژوهش بیماری‌های عفونی» با اشاره به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده در ووهان و دیگر شهر‌های چین، می‌گوید این اقدامات ممکن است از ورود و خروج کلی مسافران کاسته باشد.
 
از سوی دیگر مقام‌های دولتی کره جنوبی می گویند: تعداد مبتلایان با جهش چشمگیری به ۳۵۰ نفر رسیده است که دو برابر رقم اعلام شده پیشین است. دو سوم مبتلایان جدید مربوط به بیمارستانی در نزدیکی شهر دئگو هستند که بیماران روانی و بیماران مسن در آنجا بستری هستند.

دو نفر از بیماران این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند و پنج پرستار و یک بهیار هم به ویروس آلوده شده‌اند.

 

منابع: رادیو اروپای آزاد - بی بی سی

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: