با هدف کاهش آلودگی زیستی.
دولت کانادا اعلام کرده که از ابتدای سال ۲۰۲۱ استفاده از برخی انواع مواد پلاستیکی یک بار مصرف در این کشور ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۵۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸        11 June 2019

 دولت کانادا با هدف کاهش آلودگی محیط زیست قصد دارد میزان مصرف پلاستیک و به تبع آن میزان تولید زباله‌های پلاستیکی را در این کشور کاهش دهد. از همین رو از ممنوعیت تولید و استفاده از برخی انواع پلاستیک‌های یک بار مصرف تا دو سال دیگر خبر داده است.

پیش از این اتحادیه اروپا، پرو، استرالیا و ایالت‌های کالیفرنیا و هاوایی آمریکا طرح‌های مشابهی را برای مقابله با آلاینده‌های پلاستیکی به اجرا گذارده بودند که از جمله آن‌ها می‌توانند به ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، لیوان‌های پلاستیکی یک بار مصرف و ... اشاره کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که دولت کانادا در این زمینه منتشر کرده، این کشور به علت برخورداری از طولانی‌ترین نوار ساحلی جهان و حجم زیادی از منابع آبی پاک به طور جدی با خطر آلاینده‌های پلاستیکی مواجه است و بازیافت کمتر از ۱۰ درصد زباله‌های پلاستیکی خطرات این منبع آلودگی را تشدید می‌کند.

همچنین بسیاری از این زباله‌ها به رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها ریخته می‌شوند و لذا دولت کانادا استفاده از پلاستیک‌های یک بار مصرف مانند انواع نی‌های پلاستیکی، کیسه‌های پلاستیکی، کارد و چنگال‌های پلاستیکی و همزن‌های پلاستیکی مورد استفاده در ظرف‌های نوشیدنی را از ابتدای سال ۲۰۲۱ ممنوع می‌کند.
منبع:  نیواطلس
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: