کنگره ونزوئلا تحت رهبری اپوزیسیون این کشور پلیس را به حمله به مقر یک نهاد غیردولتی که عامل ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور است، متهم کرده و این اقدام را مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۵۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵        16 February 2019

اپوزیسیون ونزوئلا به رهبری خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا با تجمعاتی خواستار کمک‌های خارجی برای این کشور شده‌اند که از کمبود مواد غذایی و دارویی به شدت در مضیقه است. اپوزیسیون همچنین وعده داده تا در تاریخ ۲۳ فوریه سال جاری میلادی این کمک‌ها را وارد ونزوئلا کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با رد این مساله که کشورش دچار بحران بشری شده، می‌گوید، این تلاش برای کمک رسانی به کشور تنها بهانه‌ای برای مداخله آمریکا در ونزوئلاست.

برخی از نهادهای غیردولتی نسبت به سیاسی شدن کمک‌های بشری به ونزوئلا هشدار داده‌اند درحالیکه برخی دیگر می‌گویند، آنها از اقدامات اپوزیسیون برای دریافت این کمک‌ها حمایت می‌کنند.

میگوئل پیزارو، یکی از قانونگذاران اپوزیسیون گفت که پلیس ونزوئلا به نهاد غیردولتی "مأنوس پور لا ویدا" (دستان زندگی) حمله کرده و به امحای دارو و شیر خشک برای کودکان و مادران مبتلا به ایدز مبادرت ورزیده است.

مدیر این نهاد غیردولتی نیز گفت که پلیس برای انجام چنین اقدامی به آنها اطلاع نداده بود و هیچ توضیحی هم نداده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: