رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران اعلام کرد که بانک مرکزی از طریق دستگاه‌های انتظامی درخواست پلمپ برخی واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب را کرده است.
کد خبر: ۵۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲        11 December 2018

ابراهیم محمدولی در مراسم رونمایی از سایت رسمی اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران اظهار کرد: برای تسریع روابط کاری و اداری اعضای اتحادیه و کمتر شدن رفت و آمد آن‌ها این سایت را راه‌اندازی کردیم و همچنین یکی از مهمترین دلایل آن ایراداتی بود که به نام اتحادیه رقم می‌خورد و برخی سایتی را به نام طلا و جواهر به فردی داده بودند و همه مشکلاتی که از طریق آن سایت در بازار طلا و جواهر به وجود می‌آمد، به حساب این اتحادیه می‌گذاشتند.

وی افزود: این سایت را تشکیل دادیم تا فضا خالی نباشد که هجمه علیه ما ایجاد کنند و به شفاف‌سازی در بازار طلا و جواهر پرداختیم.

او با بیان این‌که راه‌اندازی این سایت به آدرس www.estjt.ir به مردم و فعالان خارج از صنعت طلا و جواهر کمک می‌کند تا اطلاعات درست و دقیق را در این زمینه کسب کنند، ادامه داد: مشکل دیگری که در صنف ما وجود داشت، ارزش افزوده بود که مشکلات آن رفع شد و اگر به صحن علنی ورود کند، می‌توان امیدوار شد نواقص در این زمینه حل و فصل خواهد شد.

محمدولی همچنین در خصوص دانشگاه این اتحادیه گفت: در گذشته به دلیل نداشتن استاندارد‌های لازم مجوز دانشگاه این اتحادیه را باطل کرده بودند، اما با تلاش‌های صورت گرفته و رسیدن به استاندارد‌های در نظر گرفته شده دانشگاه علمی وکاربردی، اتحادیه طلا و جواهر دوباره موفق به اخذ مجوز برای جذب دانشجو شد و علاقمندان می‌توانند از بهمن ماه امسال در این دانشگاه ثبت‌نام کنند.

وی به مشکلات موجود بر سر راه فروشندگاه سکه نیز اشاره کرد وافزود: واحد‌های دارای پروانه کسب از اتحادیه که می‌توانند اقدام به فروش سکه کنند از سه ماه پایانی سال گذشته تاکنون با مشکل مواجه شدند و با وجود این‌که درخواست و تقاضای برگزاری نشست با بانک مرکزی کردیم هنوز موفق به تشکیل جلسه و دیدار با رئیس بانک مرکزی نشده‌ایم.

او تصریح کرد: در حالی که قانون نظام صنفی صراحتا اعلام می‌کند هر کسی فعالیت صنفی می‌کند باید پروانه کسبش را از اتحادیه تخصصی‌اش اخذ کند بانک مرکزی از طریق دستگاه‌های انتظامی درخواست پلمپ برخی واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب را کرده است که امیدواریم این مشکل هم بزودی حل شود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: