سردار رحیمی در همایش معاونین خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی:
رییس پلیس تهران در همایش معاونین خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی عنوان کرد:از شلوغی محل کار و از کار زیاد در کلانتری ها خسته نشوید و بدانید که رسیدگی به درخواست ها و مشکلات مردم، ارزشمند است.
کد خبر: ۴۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴        16 November 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  سردار رحیمی افزود :اخلاق حرفه ای در انجام امور اداری فراموش نشود و رفتار بد عده معدودی باعث نشود که بر شما تاثیر بگذارد و با مردم بد رفتاری کنید بلکه مدارا با مردم به عنوان یک اصل باید به آن پایبند باشیم.
باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم بکار بگیرید و مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آنان رفته آگاه است و پیگیری می کند.
 در انجام وظایف افراط و تفریط نشود؛ در برخورد با مجرمین زیاده روی نشود بلکه قانون ملاک عمل باشد.
شما ضابط مقام قضایی هستید یعنی گزارش شما، سخن شما و قلم شما در اصدار حکم قضایی دخیل است بنابراین باید دقت کنید که حق کسی ضایع نشود.
در برخورد با مردم باید توجه داشته باشید که اصل مترقی کرامت انسانی لکه دار نشود و به حقوق شهروندان احترام بگذارید.
هنر شما باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنید.
بسیاری از پرونده های کلانتری ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می شود بنابراین ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده نگیرید بنابراین بسیاری از پرونده ها را به این مراکز ارجاع دهید.
فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روش های کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روش های پیشگیری اجتماعی و جامعه محوری این موضوع را مدیریت کنیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: