در دیدار جمعی از مسئولان در قوای سه‌گانه و برخی نهادها؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان در قوای سه‌گانه و مسئولان برخی نهادها تاكید كردند: از هر اقدام مفید و لازم در جهت منافع ملی، گشایش امور و حل مشكلات مردم جداً حمایت خواهم كرد.
کد خبر: ۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲        06 April 2016
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ،حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار عیدانه جمعی از اعضای هیأت دولت، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، مسئولان عالی دستگاه قضایی و مسئولان برخی نهادها ضمن تشكر از مسئولان بویژه تلاشها و زحمات دولت محترم در جهت پیگیری اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، «همدلی و هم زبانی» و «اتحاد مسئولان كشور» را برای اجرای این سیاستها بسیار مهم ارزیابی و تأكید كردند: قرارگاه مركزی اقتصاد مقاومتی باید با فرماندهی دولت و شخص معاون اول رئیس جمهور، ضمن جلب همكاری و كمك همه دستگاهها و رصد دقیق عملكرد و حركت بخش های مختلف، و حمایت جدی از تولید داخلی، زمینه ساز اقدام همه جانبه و فراگیر بمنظور تحقق «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی شود.
ایشان نقش فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی را در رصد دقیق فعالیت های دستگاهها، بسیار با اهمیت خواندند و گفتند: در این رصد، باید دستگاههایی كه در چارچوب این سیاستها حركت می كنند تقویت، و دستگاههایی كه بی تفاوت هستند، به مسیر اصلی كشانده شوند و از اقدامات دستگاههایی كه بر خلاف اقتصاد مقاومتی حركت می كنند، جلوگیری شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه «اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی باید به‌گونه ای باشد كه در پایان سال، امكان ارائه گزارش دقیق و ملموس از عملكردها در حوزه های مختلف وجود داشته باشد، افزودند: مجموعه دستگاههای اجرایی، توانایی تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دارند و باید مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر به دولت كمك كند.

**«اقدام و عمل» در اقتصاد مقاومتی به‌گونه ای باشد كه در پایان سال، امكان ارائه گزارش دقیق و ملموس وجود داشته باشد

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: ما به دنبال بالا بردن انتظارات و توقعات از دولت نیستیم و در جریان مشكلات و كمبود اعتبارات و منابع نیز هستیم اما باید با صرفه جویی در برخی بخشها، خلاءها و كمبودها در بخش های دیگر جبران شود.
ایشان مجموعه مدیریتی كشور را مجموعه ای زبده، با تجربه و دارای انگیزه و فكر و عمل دانستند و افزودند: قرارگاه فرماندهی كه هم مركز فكر و هم مركز عمل است، باید با استفاده از توان خوب مدیریتی كشور و همچنین با بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های دستگاههای مختلف در جهت تصمیم گیری و پیگیری مراحل اجرا حركت كند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه اداره كشور كه مسئولیت آن بر عهده دولت و شخص رئیس جمهور محترم است بسیار سخت است، گفتند: با توجه به اشتغالات فراوان و گسترده رئیس جمهور محترم، معاون اول رئیس جمهور كه دارای جایگاه ممتازی است می تواند نقش ویژه ای برای فرماندهی قرارگاه اقتصاد مقاومتی ایفا كند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: من از هر اقدامی كه در دولت، مجلس و قوه قضاییه، در جهت منافع مردم و گشایش امور و حل مشكلات مردم باشد، جداً حمایت خواهم كرد، اما مهم این است كه احساس شود كاری كه انجام می گیرد، برای منافع ملی مفید و لازم است.
ایشان تأكید كردند: باید در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به توانایی ها و ظرفیت های فراوان داخلی اتكا كرد.
رهبر انقلاب اسلامی، امریكا را نماد بداخلاقی و بد ادایی دانستند و خاطرنشان كردند: به امریكاییها نمی توان اعتماد كرد و به غیر از امریكاییها، برخی كشورهای دیگر غربی نیز همینگونه هستند، بنابراین باید به توانایی های خودمان اعتماد كنیم و مواضع و عملكرد مقامات امریكا نیز تأیید كننده همین اعتقاد است.
**مواضع و عملكرد مقامات امریكا تأیید كننده این اعتقاد است كه نمی‌توان به آنها اعتماد كرد و باید به توانایی‌های خود اعتماد كنیم

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه اگر صادقانه وارد میدان شویم، قطعاً خداوند متعال كمك و یاری خواهد كرد، گفتند: در مسیر زندگی فردی و اجتماعی، همواره فراز و نشیب و سختی و گشایش وجود دارد اما مهم آن است كه در همه این شرایط، مسیر و جهت گیری اصلی فراموش نشود.
ایشان لزوم جدی گرفته شدن مسئله حمایت از تولید را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید تولید، در هر دو بخش صنعت و كشاورزی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی «همدلی و هم زبانی و اتحاد مسئولان» را زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی خواندند و تأكید كردند: بدون همكاری مسئولان، كارها پیش نخواهد رفت.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: جمهوری اسلامی ایران همواره از امتیاز وحدت ملی برخوردار بوده است اما در كنار وحدت ملی، باید اتحاد و همدلی مسئولان نیز وجود داشته باشد و این اتحاد، منافاتی با اختلاف سلیقه ها و دیدگاهها ندارد.
ایشان دیدار امروز را مظهر همدلی و هم زبانی و انس و الفت مسئولان با یكدیگر دانستند و خاطرنشان كردند: باید مسئولان كشور با هر سلیقه و دیدگاهی، در جهت اهداف اساسی و انقلابی حركت كنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: امروز این احساس در كشور وجود دارد كه مسئولان قوا و مسئولان اصلی نظام، به رغم برخی اختلاف سلیقه ها در شیوه ها و راهها، دارای هم فكری و هم نظری در جهت اهداف اصلی انقلاب هستند.
**مسئولان قوا و مسئولان اصلی نظام در جهت اهداف اصلی انقلاب همفكر و هم نظرند

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشكر فراوان از صبر و بردباری خانواده های مسئولان، به‌ویژه همسران آنان، گفتند: بسیاری از تلاشها و زحمات مسئولان كه مورد توجه قرار می گیرند، مدیون همسران آنهاست كه معمولاً دیده نمی شوند.
در این دیدار، آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ضمن تشكر از رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و حمایتهای ایشان از دولت، گفت: دولت برنامه جامعی برای عملیاتی كردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین كرده است و این سیاستها را نسخه شفابخش مشكلات اقتصادی كشور می داند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت به سیاستهای اقتصاد مقاومتی اعتقاد كامل دارد و این سیاستها از لحاظ شرعی، قانونی و كارشناسی، مورد قبول دولت است.
**معاون اول رئیس‌جمهور: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشكلات اقتصاد كشور است و هرچه توان داریم برای اجرای این سیاستها دریغ نخواهیم كرد
آقای جهانگیری با اشاره به تعیین اولویتهای اقتصادی سال ۹۵، در دو جلسه اخیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان كرد: شب گذشته، جلسه طولانی با بنگاههای بزرگ اقتصادی برگزار شد و دولت مصمم به راه اندازیِ تولید، توسعه‌ی صادرات، تسهیل كسب و كار و وارد كردن جدی بخش خصوصی است.
وی لازمه موفقیت دولت در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را همكاری و كمك سایر قوا و نهادهای مختلف و به‌ویژه صدا و سیما دانست و گفت: من اطمینان می دهم كه دولت هر آنچه كه از لحاظ دانش، تجربه، مدیریت و توان در اختیار دارد، در جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دریغ نخواهد كرد.
پیش از این دیدار، مسئولان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه كردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: