مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان و فرزند محمدرضا عارف، به انتشار یک خبر واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳        06 April 2016
به گزارش ایسنا، «آریا» با این مقدمه‌، نوشته است: برخی از سایت‌های خبری طی روزهای گذشته به نقل از کانال‌های اصلاح‌طلب از موج انتقادات نسبت به عملکرد فرزند محمدرضا عارف خبر دادند و نوشتند: انتقادها نسبت به نوع عملکرد حمیدرضا عارف فرزند دکتر عارف در میان اصلاح‌طلبان و کارگزاران افزایش یافته است. تلاش برای خانوادگی کردن بنیاد امید ایرانیان و حضور روزافزون خانواده عارف در تصمیم‌گیری از جمله این انتقادات است.

علیرضا خامسیان - مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان - در گفت‌وگو با خبرگزاری آریا در خصوص انتشار این اخبار گفت: یکی از محاسن شبکه‌های اجتماعی سرعت انتقال خبر است که محاسن زیادی دارد اما اشکالش این است که چون این شبکه‌های اجتماعی چارچوب‌های درستی ندارد، هر کسی می‌تواند کانالی بزند و گروهی بسازد و مبادرت به انتشار خبری کند که از اساس غلط است و نظارتی هم به این شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود؛ از جمله انتشار این خبر که بنیاد امید ایرانیان خانوادگی می‌شود.

وی افزود: هر کسی که این خبر را بخواند متوجه می‌شود که یک موسسه غیردولتی مانند بنیاد امید دارای هیات مدیره است و اعضای آن کاملا مشخص است و اسامی اعضای هیات مدیره اخیرا اعلام شده و می‌توانند آن را پیدا کنند. رئیس هیات مدیره بنیاد امید دکتر توفیقی و مدیرعامل آن خانم دکتر داداشیان است. اینها مشخص می‌کند خبری که انتشار پیدا کرده بیشتر جنبه طنزگونه دارد. ما از این نوع خبرها گذر کردیم و فرصت تایید و تکذیب این خبرها را نداریم و این خبر محلی از اعراب ندارد که بخواهیم به آن اعتنا کنیم.

خامسیان ادامه داد: امروز شایعاتی درباره بنیاد امید ایرانیان را مطرح می‌کنند و فردا برای جای دیگر شایعه‌سازی می‌کنند. در انتخابات مجلس بنیاد امید ایرانیان، اتاق فکری برای ظرفیت اصلاح‌طلبی بود. شاید این ظرفیت برخی را نگران کرده است؛ بنابراین دست به اینگونه شایعات می‌زنند؛ هرچند بنیاد امید ایرانیان فعالیت سیاسی نمی‌کند و به عنوان اتاق فکر مطرح است.

حمیدرضا عارف - فرزند محمدرضا عارف - نیز درباره انتشار این خبر به «آریا» گفت: زمانی که در سال 88 بسیاری توانایی و جسارت حضور در عرصه‌های اجتماعی را به این شکل نداشتند اقدام به راه‌اندازی بنیاد امید کردیم که شرایط جامعه شکل آزادی امروز را نداشت. امروز همه احساس آزادی می‌کنند و همه فرصت حرف زدن پیدا کرده‌اند. شخص خودم اولین مدیرعامل بنیاد بودم و سال 92 که انتخابات تمام شد با پیشنهاد خودم از مدیرعاملی بنیاد کنار کشیدم. بنیاد امید ایرانیان را خود ما راه انداختیم و در خصوص اینکه این بنیاد خانوادگی است یا نه، باید کسانی که این خبر را منتشر می‌کنند، ببینند در دنیا بنیادها چگونه راه‌اندازی می‌شود. شخصا هشت ماه پیش از هیات مدیره استعفا دادم و به مرور زمان در طی سال گذشته که بنیاد امید شناخته‌تر شد و احساس کردیم بنیاد محل خوبی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی است، به‌جای آنکه بخواهیم بنیاد را خانوادگی کنیم، کم‌کم حضور خودم را در این بنیاد کاهش دادم.

وی افزود: متاسفانه انتشار اینگونه خبر جوسازی‌هایی است که برخی گروه‌ها بعد از این که موفقیت‌های دکتر عارف را دیدند، منتشر کردند. خیلی از فعالان سیاسی در حوزه‌های مختلف از جنبه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مشکلاتی را دارند که مطرح می‌شود اما چون دکتر عارف به خاطر ملاحظات و مراقبت‌هایی که داشتند، هیچ‌گونه مشکلی نداشتند، دوستان رسانه‌ای دنبال شایعاتی هستند که ایجاد مشکل کنند و اینگونه بحث‌ها را مطرح می‌کنند که فاقد سند و مدرک است. بنابراین توجهی به انتشار این اخبار نمی‌کنیم و نیازی نیست که پاسخ منتشرکنندگان این خبر را بدهیم. آنها پاسخ خود را در شرایط دیگری خواهند گرفت. همواره دیدیم کسانی که اتهامی به دیگران وارد کردند، خودشان رسوا شدند و البته شایعه منتشرشده اتهام خیلی مهمی نیست. اینکه گفته می‌شود بنیاد، خانوادگی می‌شود، ساختار بنیاد مشخص است و بنده هشت ماه پیش از هیات مدیره استعفا دادم و هیات مدیره جدید روی کار آمده است و الان هم عضو هیات مدیره نیستم. این گروه‌ها با طرح اینگونه شایعات نخواهند توانست جایگاه دکتر عارف و محبوبیتی که ایشان دارند و همچنین جریان اصلاح‌طلبی را خدشه‌دار کنند. بهتر است آنها به‌جای انتشار این شایعات، دنبال این راهکار بروند که چگونه می‌توانند در بین مردم محبوبیت داشته باشند.



برچسب ها: بنیاد امید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: