نخست وزیر ژاپن ضمن رد اظهارات دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: پایگاه‌های نظامی آمریکا برای امنیت ژاپن همچنان ضروری خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸        06 April 2016
در حالی که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا گفته است که توکیو باید برای دفاع از خودش تنها گذاشته شود، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ضمن رد این اظهارات تاکید کرد: پایگاه های نظامی آمریکا همچنان نقش مهمی در برقراری امنیت ژاپن خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحاد نظامی آمریکا با ژاپن نقش زیادی در تامین امنیت توکیو پس از جنگ جهانی دوم داشته است و ژاپن اکنون میزبان 47 هزار نظامی آمریکایی است.

شینزو آبه در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: من نمی توانم در آینده قابل پیش بینی، شرایطی را تصور کنم که حضور نظامی آمریکا در ژاپن لازم و ضروری نباشد.

آبه قول داده است که ژاپن ارتش خود را تقویت خواهد کرد و به این مساله نیز اشاره نموده است که توکیو روابط نظامی خود با واشنگتن را مستحکم خواهد کرد.

آبه در ادامه تصریح کرد: با تقویت اتحاد نظامی بین ژاپن و آمریکا، ما قدرت بازدارندگی را تقویت می کنیم و در برقراری امنیت و صلح در منطقه، نه فقط امنیت ژاپن نقش خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: توکیو قصد دارد قرارداد بزرگ تجاری ترانس پاسیفیک را با آمریکا به پیش ببرد.

این قرارداد با انتقاد شدید برنی ساندرز و هیلاری کلینتون نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روبرو شده است.

آبه به وال استریت ژورنال گفت: این قرارداد تولد یک منطقه اقتصادی است که 40 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارد، منطقه ای که با قوانین عادلانه و آزاد حمایت می شود. با این قرارداد، آمریکا، ژاپن و سایر کشورهای مشارکت کننده، به سود زیادی دست خواهند یافت و شانس دستیابی به رشد اقتصادی را دارند.

اظهارات شینزو آبه در حالی است که ترامپ گفته است، اتحادهای نظامی آمریکا با کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی هزینه های زیادی دربر دارد و این کشورها باید مسئول امنیت و دفاع از خودشان باشند.
بالا -


برچسب ها: اتحادنظامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: