مسئول فرماندهی سایبری ارتش آمریکا به کنگره گفت: روسیه و چین در حال حاضر بزرگترین تهدیدهای امنیتی فضای مجازی برای آمریکا هستند.
کد خبر: ۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸        06 April 2016
به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایکل راجرز، رییس فرماندهی سایبری ارتش آمریکا به کمیته سرویس‌های مسلح سنا در حالی درباره رشد تهدیدهای امنیتی گزارش داد که آمریکا قدرت نظامی بیشتری در مقابل ایران، روسیه و چین دارد و برای مقابله با تهدیدهای سایبری از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی گفت:‌ فرماندهی سایبری آمریکا در حال ارتقای تیم‌های ماموریت سایبری است و قرار است تا 2018، 133 تیم سایبری را در مرحله اجرایی قرار دهد. در حال حاضر، قریب به 100 تیم دست به عملیات مقابله با تهدیدهای سایبری می‌زنند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا استفاده از جنگ افزار سایبری دفاعی را در عراق و سوریه افزایش داده و ظرفیت‌های دپارتمان سایبری ارتش را نیز گسترش داده است.

وی در حال بررسی و ارزیابی فرماندهی سایبری برای تبدیل شدن به یک فرماندهی مستقل نظامی و کامل است. در حال حاضر، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا یکی از زیر مجموعه‌های فرماندهی استراتژیک ارتش است.

رییس فرماندهی سایبری ارتش آمریکا در جریان این حضور در کمیته سنای آمریکا گفت که این فرماندهی مستقل به واحدهای این فرماندهی اجازه می‌دهد تا سریعتر به مقابله با تهدیدهای سایبری بپردازند.

وی ادامه داد: این روند به ما اجازه می‌دهد تا بتوانیم به شکل بهتری به صرف هزینه‌ها در زمینه مقابله با تهدیدهای سایبری و فضای مجازی بپزدازیم. تهدیدهای سایبری برای زیرساخت‌های آمریکا بسیار خطرناک است و به هکرها این امکان را می‌دهد تا به شبکه‌های اینترنتی و خصوصی و داده‌ها رخنه کنند.

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا روز سه شنبه گفت که وزیر دفاع این کشور بر این باور است که ایجاد فرماندهی مستقل و کامل سایبری ارتش بسیار ارزشمند است. البته هنوز وزیر دفاع پیشنهادش را به رییس جمهوری ارائه نکرده است.
برچسب ها: سایبری ، چین ، روسیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: