تنش آفرینی مکرر اسدی با کیروش در حالی رقم می‌خورد که تصور می‌شد با حضور اسدی در فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش حداقل برای حمایت از مهره خودش، به فدراسیون پول تزریق می‌کند اما متاسفانه دبیرکل فدراسیون فوتبال نه تنها در این بخش نتوانست از دوستانش در سئول شمالی منابعی را وصول کند، بلکه در سایر اتفاقات از جمله افتضاح سلب میزبانی ایران در بازی با تیم های عربستان نیز کارنامه سیاهی از خود بر جای گذاشت.
کد خبر: ۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳        06 April 2016
 بی‌کفایتی دبیرکل فدراسیون فوتبال در تامین نیازهای اولیه تیم‌های ملی فوتبال ایران و فشاری که از این ناحیه به کارلوس کیروش وارد آمده، باعث شد تا سرمربی تیم ملی کشورمان امروز مجدداً بر استعفایش تاکید کند؛ اتفاقی که اگرچه با پیش‌تر با مخالفت وزیر ورزش -به واسطه فشار افکارعمومی- همراه شده بود اما شواهد نشان می‌دهد، محمود گودرزی و همکارانش نیز از این اتفاق رضایت قبلی دارند!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال -به درخواست وزارت ورزش برکنار شد (بنابر گفته علی کفاشیات) تا پست دبیرکلی فدراسیون به عنوان کرسی تعیین کننده در انتخابات فدراسیون به علیرضا اسدی چهره نزدیک به محمود گودرزی وزیر ورزش، دبیرکلی فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت، اختلاف کارلوس کیروش با بدنه اجرایی فدراسیون به اوج خود رسید و تنش اسدی و کیروش منجر به خداحافظی کیروش از تیم ملی شد.

وزارت ورزش و جوانان در ابتدا از اسدی به عنوان مهره خود حمایت کرد اما وقتی فشار افکارعمومی برای حفظ کیروش به اوج رسید، کفاشیان و اسدی به تکاپو افتادند که کیروش را حفظ کنند و وزارت ورزش نیز وعده داد که منابع مالی و امکانات لازم برای تمرین دادن و حمایت از تیم را تامین کند؛ اتفاقی که تاکنون نیافتاده و عزم کارلوس کیروش را برای ترک تیم ملی ایران راسخ‌تر از قبل ساخته است.

این شرایط تنش آفرینی مکرر اسدی با کیروش در حالی رقم می‌خورد که تصور می‌شد با حضور اسدی در فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش حداقل برای حمایت از مهره خودش، به فدراسیون پول تزریق می‌کند اما متاسفانه دبیرکل فدراسیون فوتبال نه تنها در این بخش نتوانست از دوستانش در سئول شمالی منابعی را وصول کند، بلکه در سایر اتفاقات از جمله افتضاح سلب میزبانی ایران در بازی با تیم های عربستان نیز کارنامه سیاهی از خود بر جای گذاشت.

در این اوضاع، امروز علی کفاشیان در مورد مشکلات مربوط به تیم ملی گفت: «خوشبختانه این بار تیم ملی با قدرت به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رسید چرا که ما قبلاً حتی برای رسیدن به دور نهایی هم دغدغه داشتیم. بر همین اساس امروز برای رفع مشکلات تیم ملی در جلسه‌ای ۴.۵ ساعته با کی‌روش، او خواسته‌های همیشگی‌اش را مطرح کرد و اعلام کرد که دور دوم دیگر مثل دور اول نیست و در این مرحله کار سختی داریم چون همه تیم‌ها با تدارک کامل برای صعود به جام جهانی می‌آیند و اگر مشکلات فعلی که در حال حاضر وجود دارد ادامه‌دار باشد کار برایم مشکل است و نمی‌توانم آبروی چندین ساله‌ام را بگذارم و بعداً پاسخگو باشم.»

کفاشیان ادامه داد: «در هر صورت کی‌روش معتقد بود که با یک مقدار تسهیلات می‌توان به راحتی به جام جهانی رفت و از من خواست که به شرط برطرف شدن مشکلات بماند و در غیر این صورت از من خواست که اجازه بدهم که او برود که در پاسخ به وی گفتم دیگر این موضوع در اختیار من نیست و چون حالا کاندیدا نیستم بعداً این طور استنباط خواهد شد که چون نمی‌خواستم بمانم کی‌روش را رد کرده‌ام برود.»

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح نمود: «کی‌روش تقاضای زیادی ندارد و فقط امکانات می‌خواهد و درخواست‌هایش نیز قابل اجرا است. او از دولت و وزارت حمایت می‌خواهد تا از رقابت‌های پیش‌رو سربلند بیرون بیاید. واقعاً تأمین یک بودجه ۲۵ میلیاردی برای تیم ملی دشوار نیست و ما به راحتی می‌توانیم با چنین اعتباری به جام جهانی برویم که حضور در این رقابت‌ها خودش ۵۰ میلیارد پول برای ما به همراه خواهد داشت و این یعنی هزینه‌هایی که کرده‌ایم بیشتر از آن هم در خواهد آمد.»

کفاشیان اما در بخشی از اظهاراتِ عجیبِ امروزش علت عدم کمک مالی وزارت ورزش را استمرار ریاستش در فدراسیون فوتبال خوانده و کارلوس کیروش را برای ترک ایران دودل خوانده است. شاید همین گفته‌های کفاشیان باعث شد تا کیروش مجدداً بر رفتنش تاکید بورزد. کیروش در نامه‌ای به زبان انگلیسی در صفحه فیس بوک خود چنین نوشت:

دبیرکل فدراسیون فوتبال بعد از افتضاح میزبانی، کیروش را فراری داد

«دوستان عزیزم، همان طور که همه شما می دانید، نامه استعفای من از تیم ملی ایران روز ۱۴ فوریه به فدراسیون داده شد. این کار اجتناب ناپذیر بود. دلایل استعفا را همه می دانند و تنها به شرایط کار در تیم ملی مربوط است. این شرایط، قول هایی که دائما زیر پا گذاشته می شد، عدم حمایت از بازیکنان ما، نبود امکانات و نبود روحیه جاه طلبی در فدراسیون برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸.

چیزی تغییر نکرده است. من تصمیم گرفتم تا این نامه را برای شما بنویسم تا شما از شرایط مطلع شوید. تاکید می کنم: چیزی تغییر نکرده است. اتفاقاتی که در چند ساعت اخیر رخ داد، مانند همیشه، از سوی همان کسانی است که می خواهند این توهم را ایجاد کنند که نگرانی ما بی مورد است. اما واقعیت این است که ۱۵۰ روز پیش از اینکه ایران بازی های برای رسیدن به روسیه ۲۰۱۸ را آغاز کند، در دیداری خانگی که می تواند مقابل قطر یا عراق باشد، ما همچنان در حال بحث و مجادله در مورد امکانات و شرایط تیم ملی هستیم.

دوستان عزیزم

تنها اطلاعات غلط و اشتباه می تواند از نادیده گرفتن بدتر باشد. اطلاعات غلط و اشتباه افراد را مغرور و مسئولیت ناپذیر می کند. اما در این مورد، تنها اطلاعات غلط و اشتباه داده می شود. ما با افرادی روبرو هستیم که فکر می کنند و معتقدند که بقیه احمق هستند. آنها فکر می کنند که فقط خودشان عقل دارند. اما ما احمق نیستیم. بازیکنان ما احمق نیستند. و هواداران فوتبال ایران هم احمق نیستند.
این چیز جدیدی برای ما نیست. اگر چنین افرادی را در راس کار قرار دهید، خودشان را همه کاره می دانند. آنها سعی می کنند تا بقیه را احمق فرض کنند؛ با دادن قول های دروغ و اطلاعات غلط. البته این مسئله جدیدی برای ما نیست.

شاید آنها نمی توانند تشخیص بدهند که ما چه چیزهایی را می فهمیم. آنها نمی دانند که ما می دانیم آنها افرادی حسود با رفتاری دشمنانه و ناامید کننده هستند. آنها نمی دانند که ما آماده ایم آنها را ببخشیم و در عین حال، آماده ایم تا آنها را فراموش کنیم؛ بنابراین این زمان را دارند تا تصمیم بگیرند.

دوستان عزیزم

در این چند روز آخر در این کشور زیبا، از اینکه در شرایط مساعد قرار نداریم، عمیقا ناراحتم اما دانستن این مسئله چیزی را برای تیم ملی تغییر نمی دهد. کاری برای آینده تیم ملی ایران انجام نمی شود. و به آنهایی که تلاش می کنند تا با دادن اطلاعات غلط، هواداران را گول بزنند، توصیه می کنم، داستان ملا نصرالدین که می خواست سقف خانه اش را دوباره بسازد را بخوانند. گذشته معمار آینده است. اما آنها را نمی توان به طور همزمان زندگی کرد. اکنون زمان آن است که بین ایستایی و خلاقیت، سکون یا ماجراجویی، بهانه یا موفقیت، یکی را انتخاب کنیم.

به امید آینده
کارلوس کی روش»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: