وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، اگر نیروهای تحت حمایت ارمنستان همچنان به روی غیرنظامیان در نزدیکی مرز ناگورنو-قره‌باغ و آذربایجان آتش بگشایند، ارتش باکو برای حمله به مرکز این منطقه خودمختار آماده می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸        05 April 2016

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جمهوری آذربایجان مرکز قره‌باغ را «خان‏ کندی» می‌خواند اما ارامنه آن را «اِستِپاناکِرت» می‌نامند. نیروهای جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان وارد چهارمین روز درگیری در منطقه قره‌باغ شده‌اند. نیروهای مستقر در قره‌باغ در واکنش به بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفته‌اند که چنین اقدامی با پاسخی "دردناک" روبرو خواهد شد.

سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان گفته است که تجدید درگیری‌ها نه تنها می‌تواند بر امنیت و ثبات این منطقه بلکه کل اروپا تاثیر بگذارد. جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه نیز با ابراز نگرانی از طرفین خواسته‌اند تا درگیری‌ها را متوقف کنند.

نیروهای ارمنی مستقر در قره‌باغ تاکید کرده‌اند که نیروهای جمهوری آذربایجان در چند روز گذشته مرتبا به روی غیر نظامیان آتش گشوده و جان چندین تن از جمله یک پسربچه 11 ساله را گرفتند. به گفته وزارت دفاع قره‌باغ، از میان 20 تلفات دو تن کودک و سه تن دیگر کهنسال بوده‌اند. در همین حال 72 تن دیگر زخمی و 26 تن در جریان درگیری‌ها مفقود شده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: