استعفای امروز کی‌روش به تاریخ سال بعد
کنار هم چیدن پازل‌های گوناگون نشان می‌دهد که از همین الان بازی بزرگ انتخاباتی فدراسیون برای علی کفاشیان شروع شده و او این بار خیلی زود یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین مهره‌های خود را به میدان فرستاده است. کارلوس کی‌روش که همین چند کلمه از او موجب شده تا هواداران او به اینستاگرام رئیس‌جمهور سرازیر شوند و خواستار ماندن او و اقدام علیه وزارت ورزش و جوانان شوند.
کد خبر: ۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳        13 February 2016
در روزی که تیم برانکو یکی دیگر از آن بازی‌های روانش را به نمایش گذاشت و خودش را به صدر جدول نزدیک و نزدیکتر کرد این کارلوس کی‌روش، تماشاگر ویژه این بازی بود که با مصاحبه آتشین خود به تیتر یک اخبار بدل شد. 

به گزارش اطلس خبر، کی‌روش که به تازگی از تعطیلات خود به ایران برگشته از فرصت بعد از بازی پرسپولیس استفاده کرد و از ترابیان تا هراتیان همه را از دم تیغ گذراند اما شاه بیت سخنانش اشاره به موضوع استعفایش بود. استعفایی که قرار است امروز و به تاریخ یازده اردیبهشت ماه سال بعد تقدیم علی کفاشیان شود.

کی‌روش درباره استعفایش به خبرنگاران گفت: «فردا برگه استعفای خود را به تاریخ یازدهم اردیبهشت و در روز انتخابات فدراسیون فوتبال تقدیم آقای کفاشیان خواهم کرد.  این تصمیم برای کمک به ایشان است چرا که اگر من را اخراج کند مردم و بازیکنان علیه اش خواهند بود و اگر کی روش را نگه دارد اسدی، رییسش و گروهی که با اسدی هستند به مخالفت با ایشان خواهند پرداخت که این موضوع مشکل بزرگی برای رییس فدراسیون خواهد بود. به همین دلیل فردا استعفای خودم را به تاریخ یازدهم اردیبهشت به ایشان تقدیم خواهم کرد.»

شوی انتخاباتی کفاشیان؛ این‌بار به پرچمداری کی‌روش

اما دلیل این حاشیه ناخواسته برای تیم ملی چیست؟ چرا به یکباره و در میانه رقابت‌های انتخابی المپیک سرمربی تیم ملی خبر از رفتن خود می‌دهد و تیم و بازیکنانش را وارد یک بحران ناخوانده می‌کند؟ چه چیزی موجب شده تا کی‌روش که خودش را حرفه‌ای می‌داند و مدام دم از حرفه‌ای‌گری می‌زند به بکباره تصمیم می‌گیرد استعفا بدهد؟ آن هم امروز و به تاریخ سال بعد؟ به تاریخ روز یازدهم اردیبهشت ماه! روز انتخابات فدراسیون. کنار هم چیدن پازل‌های گوناگون نشان می‌دهد که از همین الان بازی بزرگ انتخاباتی فدراسیون برای علی کفاشیان شروع شده و او این بار خیلی زود یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین مهره‌های خود را به میدان فرستاده است. کارلوس کی‌روش که همین چند کلمه از او موجب شده تا هواداران او، که به حق یکی از محبوب‌ترین مربی‌های تاریخ فوتبال ملی است، به اینستاگرام رئیس‌جمهور سرازیر شوند و خواستار ماندن او و اقدام علیه وزارت ورزش و جوانان شوند. حمایت از کی‌روش در برابر اسدی، که همه او را نماینده وزارت ورزش می‌دانند، شاید در ظاهر به ماندن کی‌روش در تیم ملی ختم شود اما از همین الان اسدی و وزارت ورزش را در انتخابات پیش‌رو تحت فشار قرار می‌دهد.

نگاهی به رفتار علی کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که به خوبی قواعد بازی را بلد است و از همه این ترفندها هم برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو استفاده خواهد کرد. چه اینکه برای این منظور حتی مجبور به اتحاد به کی‌روشی شود که تا همین دیروز بر سر دعوت نکردن او به مهمانی اینفانتینو با هم جدال لفظی داشته باشند. علی کفاشیان و رفتارهایش و شیوه مدیریتش، اگر بشود اسمش را مدیریت گذاشت، بر همه ما آشکار شده است اما سوال اینجاست که چرا کارلوس کی‌روش خودش را دگیر چنین بازی عجیبی کرده است؟ 

چرا کی‌روش برای اینکه کفاشیان تحت فشار نباشد به تاریخ احتمالی پایان ماموریت او در فدراسیون استعفا می‌دهد؟ مگر او به جای فدراسیون فوتبال ایران با علی کفاشیان قراردادبسته که با رفتن کفاشیان او هم قصد رفتن دارد؟ این رفتار حرفه‌ای است؟ این رفتار از مربی که در طول همه این سال‌ها به درستی رفتار غیرحرفه‌ی مدیران، مربیان و بازیکنان ما را نقد کرده حرفه‌ای است؟

کی‌روش محبوب است و عملکردش هم کاملا قابل دفاع است. اما نباید فراموش کرد که این دست بازی‌ها که در آن رنگ و بوی توافق‌های پشت‌پرده می‌آید به محبوبیت او لطمه می‌زند. اینکه هر از گاهی شاهد طغیان کی‌روش باشیم و بعدش همه چیز بخوابد دیگر کمی نخ نما و تکراری شده و مرد باهوشی چون کی‌روش باید بداند که تیرهایش را کجا خرج کند. اینکه بی دلیل و یکباره او از سفر برگردد و بگوید می‌خواهد استعفا بدهد دیگر تکراری و کلیشه‌ای شده است. البته شاید خود کی‌روش هم می‌داند که با رفتن کفاشیان و آمدن احتمالی گزینه وزارت ورزش او هم جایی در تیم ملی ندارد اما هرچه که هست بازی استعفای او بازی در زمین علی کفاشیان در انتخابات اردیبهشت ماه است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: