آژانس ضد دوپینگ آمریکا اعلام کرده است که ممکن است شیوع زیکا در برزیل و آلودگی آب در این کشور بر روی نتایج تست دوپینگ ورزشکاران تاثیر بگذارد.
کد خبر: ۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹        03 April 2016
به گزارش ایسنا به نقل از سایت Inside the games،بسیاری از ورزشکاران المپیکی این سوال را دارند که آیا واکسن‌ها و داروهای مربوط به زیکا بر تست دوپینگ آنها تاثیرگذار است یا خیر.
  آژانس ضد دوپینگ آمریکا (USADA) نیز اخطار داده است که از این قضیه آگاهی ندارد. USADA در سایت خود اعلام کرده است: مشکلات مربوط به آلودگی آب در یو بیشتر به دلیل فاضلاب و زباله هستند. این مساله برای سلامت و امنیت ورزشکاران مشکل ایجاد می‌کند. از آنجایی که ممکن است ورزشکاران بیمار شوند احتمال استفاده از دارو و درمان‌هایی که وادا با آن مشکل داشته باشد وجود دارد.
همچنین سوالاتی درباره کلنبوترول وجود دارد. این ماده آنابولیک استروئید است که برای بیماران مبتلا به آسم تجویز می‌شود اما گاهی اوقات در گوشت نیز وجود دارد.
یبشتر ورزشکاران چینی و مکزیکی دچار این مشکل می‌شوند زیرا در مواد غذایی آنها این ماده وجود دارد. با این وجود بهتر است که ورزشکاران از صنایع غذایی مطمئن تغذیه کنند و در زمان برگزاری بازی‌ها در غذاخوری دهکده المپیک غذا بخورند.


برچسب ها: المپیک ، ورزشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: