وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه برای درمان و بهبود حال عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران از ارائه هرگونه کمک و حمایت مالی دریغ نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴        03 April 2016
به گزارش ایرنا، علی جنتی روز یکشنبه در حاشیه دیدار نوروزی سال 95 با کارکنان وزارتخانه متبوعش در جمع خبرنگاران افزود: بلافاصله پس از شنیدن بستری شدن این کارگردان و هنرمند سینمای کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس گرفته و از ایشان خواستم وضعیت کیارستمی را از نظر پزشکی و هرگونه کمک، حمایت مدنظر داشته باشند.
جنتی اظهار کرد: آقای قاضی زاده هاشمی نیز علاوه بر عیادت از این هنرمند سینمای کشور تیم ویژه پزشکان متخصص را برای پیگیری امور بیماری به وضعیت کیارستمی مامور کردند که اقدامات خوبی نیز انجام شده است.
وی یادآور شد: طی روزهای گذشته نیز حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و علی مرادخانی معاون امور هنری به صورت جداگانه از کیارستمی عیادت و اقدامات لازم را به عمل آوردند.

** سفر به هند کاملا شخصی بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که شما در عید نوروز سفری به کشور هندوستان داشتید که این سفر خبری نشد گفت: سفر من به هندوستان کاملا شخصی و به اتفاق خانواده ام بوده است.
وی هند را یک قاره بزرگ دارای ادیان و مکاتب مختلف عنوان کرد و گفت: این کشور دارای زبان های مختلف است که خیلی مایل بودم در فرصتی مناسب به این کشور سفر کنم.
جنتی در عین حال گفت: البته ضمن بازدید از پایتخت این کشور و تاج محل با وجود شخصی بودن سفرم سعی کردم بنا به دعوت رایزنی فرهنگی کشورمان در هند در برخی از مراسم های آنها در این کشور از جمله جشن نوروز شرکت کنم.
وی افزود: البته در کنار این ها دیدارهایی نیز با وزیر فرهنگ و وزیر اقلیت های دینی این کشور نیز داشتم.

** با استعفای علی رهبری موافقت نشد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به نامه استعفای علی رهبری مبنی بر کناره گیری از گروه ارکستر سمفونیک کشور گفت: با این استعفا موافقت نشد و ترجیح دادیم وی با این گروه ادامه همکاری داشته باشد.
مشکلی که در مساله علی رهبری پیش آمده بود بحث تمدید قرارداد وی مطرح شد که نیاز به مذاکره با معاونت امور هنری دارد.
جنتی افزود: او خواسته هایی دارد و ما نظام ها و ضوابط خود را در معاونت امور هنری؛ اگر این دو به توافق برسند علی رهبری به کار خودش در ارکستر سمفونیک ادامه خواهد داد لذا ما مصمم به عمل به ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.


برچسب ها: کیارستمی ، کارگردان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: