سفیر دانمارک در ایران گفت: دانمارک با همکاری یکی از شرکت های فعال در حوزه تامین آب شرب در ایران، آماده حل این مشکل است.
کد خبر: ۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷        22 February 2016
دانی عنان روز دوشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان افزود: دانمارک در بخش آب مشکلی ندارد و گاه بیش از حد نیز بارندگی دارد.
وی یادآورشد: این کشور طی سال های اخیر توانسته است تکنولوژی های بسیاری را در حوزه آب به وجود آورد که می تواند مشکلات کمبود آب ایران و زنجان را با استفاده از این فناوری حل کند.
به گزارش ایرنا عنان اظهار کرد :یکی از شرکت ها به نام کمپاس سال های بسیاری است که در ایران حضور دارد.
سفیر دانمارک در ایران گفت: نقشی که نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان بازی خواهد کرد، برای آنکه سفارت های خارجه در تهران از استان های ایران اطلاعات بیشتری کسب کنند، نقش بسیار مهم و اساسی است.
وی یادآورشد: این نخستین ملاقات اقتصادی من در خارج از شهر تهران بود و من در این سفر مطالب بسیاری آموختم، در خصوص فرصت های بسیار زیاد معادن نیز صحبت کردیم.
عنان اظهار کرد: به نظر می رسد فرصت های بسیاری باشد که در بخش معدن از طرف شرکت های دانمارکی و طرف ایرانی ارتباطات بیشتری برقرار شود.
سفیر دانمارک در ایران گفت: در بخش کشاورزی، با برخی شرکت های بزرگ ایرانی همچون میهن و پگاه ارتباطات بسیار نزدیکی داریم.
وی خاطر نشان کرد: این همکاری ها در بخش کشاورزی و صنعتی باید در ایران و همچنین در زنجان بیشتر و قوی تر شود.
عنان ادامه داد: شاید بخش دارو، بخشی باشد که بیشترین فرصت ها در آن وجود داشته باشد، نیروی کار بسیار متخصصی در این زمینه در ایران وجود دارد، ارائه ها و توانمندی بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران خارجی دارند.
سفیر دانمارک در ایران گفت: این موضوع یک شرکت دانمارکی را می تواند مجاب کند که 80 میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کند تا یک واحد صنعتی تولید دارو را در ایران راه اندازی کند.
وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری، می تواند یک بازی دو سر برد بین ایران و دانمارک باشد، افزود: فکر می کنم سرمایه گذاری بیشتری برای آینده هم در ایران از سوی طرف دانمارکی انجام شود که بتواند سود دو طرف را تامین کند.
عنان یادآورشد: این سود دو طرفه موضوعی است که در هر ارتباط تجاری، هدف نهایی محسوب می شود.
سفیر دانمارک در ایران گفت: اشاره شد که زنجان در بخش نساجی دومین قدرت ایران محسوب می شود، دانمارک نیز در بخش نساجی بسیار قوی است و در این بخش نیز فرصت های بسیاری برای تعامل و برقراری ارتباط وجود دارد.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاران دانمارکی که علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران باشند، در مورد زمان سرمایه گذاری صحبت نخواهد کرد، برای ورود به ایران ابتدا باید اهداف مربوط به محصولات و بازار تولیدها در ایران را ببینند.
عنان خاطر نشان کرد: شرکت های دانمارکی به بازار ایران نگاه دارند ولی با یک چالش به نام ارزیابی بازار و تعرفه های بالا مواجه هستند.
سفیر دانمارک در ایران گفت: نحوه ورود به بازار ایران و اینکه بتوانند جذابیتی ایجاد کنند، یک مشکل جدی است.
وی ادامه داد: تولید محصولات تحت لیسانس با مشارکت سرمایه گذار و واحد صنعتی ایرانی و تجهیزات و دانش فنی دانمارکی، می تواند یک راهکار خوب برای رفع چالش بازار باشد.
عنان افزود: در صورتی که به این موارد بهتر نگاه کنیم، به حتم خیلی از شرکت های دانمارکی علاقه مند خواهند بود که وارد ایران شوند و با شرکت های ایرانی مشارکت کنند.
سفیر دانمارک در ایران گفت: بحث مربوط به تجهیزات و مواد اولیه مطرح است و از همین رو فرصت های بسیاری را در زنجان برای ورود به سرمایه گذاری می بینم.
وی تاکید کرد: به حتم در زمان بلند تر فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاری خواهیم داشت.
عنان به تلاش روسیه برای استفاده از ظرفیت تولید محصولات لبنی زنجان اشاره و اظهار کرد: روسیه یک تعداد تحریم علیه اتحادیه اروپا وضع کرده است که گوشت، محصولات لبنی و بسیاری اقلام دیگر را نمی توانند از دانمارک وارد کنند.
سفیر دانمارک در ایران گفت: این تحریم ها فرصت های بسیاری را برای بقیه به وجود آورده است.
وی تصریح کرد: اگر دانمارک و ایران شانس همکاری با همدیگر را داشته باشند می توانند محصولات لبنی متناسب با ذائقه روس ها را تولید کنند.
عنان خاطر نشان کرد: به حتم این موضوع برای ایران و دانمارک سود بخش است و مبحثی قابل پیگیری به شمار می آید.
سفیر دانمارک در ایران به پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی زنجان مبنی بر انتقال تکنولوژی گفت: تبادل تکونولوژی موضوعی است که دانمارک نیز نسبت به آن اشتیاق دارد.
وی ادامه داد: برخی از شرکت های ماشین آلات دانمارکی، می توانند کمک کنند که تولید محصولات ایرانی ارتقا پیدا کند.
عنان افزود: با این تکنولوژی ها وو ماشین آلات نه فقط 500 هزار تن که بتوانیم بیش از آن در زنجان فرآوری کنیم که آن موجب ارزش افزوده خواهد شد و برای زنجان و به حتم تجارت ایران نیز سودده خواهد بود.
سفیر دانمارک در ایران گفت: جلسه ای که به پیشنهاد زنجان مطرح شد که در آن برخی از تجار دعوت شوند و یک تعداد تجار دانمارکی علاقه مند در آن حاضر شوند، بسیار فکر خوبی است.
دانی عنان سفیر دانمارک در ایران طی سفر دو روزه خود به زنجان از مراکز تجاری، صنعتی و علمی این استان بازدید کرد، نشستی با استاندار داشت و در آخرین برنامه خود در جمع اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی حاضر شد.
در پایان این مراسم تفاهم ای برای افزایش تعاملات اقتصادی میان دانمارک و زنجان بین سفیر دانمارک در ایرن و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان امضا شد.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: