رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از پلمب ۱۶ رستوران در جاده چالوس خبر داد و گفت: طی ایام نوروز، ۳۰ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از سوی گشت های مشترک تعزیراتی در سراسر کشور انجام شده است.
کد خبر: ۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴        02 April 2016
به گزارش ایرنا، علیرضا جمشیدی روز شنبه در نشست خبری افزود: گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی از ۱۶ اسفند سال ۹۴ تا ۱۴ فروردین سال ۹۵ برگزار و طی این مدت ۳۰ هزار و ۸۰۰ بازرسی انجام شد که نسبت به سال قبل که ۱۲ هزار مورد بود، افزایش ۱۳۹ درصدی بازرسی ها را داشتیم.
وی ادامه داد: در این بازرسی ها سازمان های مختلفی همکاری داشتند که از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد و کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین نیروی انتظامی، سازمان ملی استاندارد و اتاق اصناف همکاری و همیاری لازم را با ما انجام دادند.
جمشیدی افزود: در بازرسی های مشترک به حدود ۳۰ هزار پرونده رسیدگی شد که عمدتا مربوط به تخلفات در حوزه های کالا، خدمات صنفی و غیرصنفی، قاچاق کالا و ارز و همچنین بهداشت و درمان و دارو بوده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در مدت بازرسی ها، بیش از ۷۳۶ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان به اجرا گذاشته شد.

** پلمب ۱۶ رستوران در جاده چالوس
جمشیدی ادامه داد: از جمله بازرسی های مهم در این مدت می توان به پلمب ۱۶ رستوران در جاده چالوس اشاره کرد و همچنین به دو پرونده مهم شامل هشت تن مرغ فاسد و پرونده میوه قاچاق رسیدگی و اعمال قانون شد.
وی ادامه داد: در بازرسی مشترک گشت های تعزیراتی، شرکت های مسافری هوایی، زمینی و دریایی و همچنین هتل ها و امکان تاریخی، تفریحی و فرهنگی و مراکز توزیع مواد غذایی و رستوران ها، قنادی ها و اغذیه فروشی ها، میادین تره بار، فروشگاه های بهاره و فروشگاه های زنجیره ای مورد بازرسی مرتب و دقیقی قرار گرفتند و با تخلفات محرز آنان، برخورد قانونی و شدید انجام پذیرفت.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در بازرسی گشت های مشترک که با تلاش شبانه و روزی همراه بود، نسبت به سال ۹۳ توفیقات بیشتر و بهتری داشتیم و در سطح کشور در رابطه میوه شب عید مردم، با برنامه ریزی دقیق سازمان های مربوطه، آرامش نسبی در سطح کشور حاکم شد.
وی ادامه داد: میزان تخلفات تعزیرات نسبت به سال گذشته کاهش یافته و بنا بر توصیه مقام معظم رهبری و انتخاب عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برای سال ۹۵، امسال با برنامه ریزی، برخوردی وسیع در مقابله با قاچاق کالا و ارز خواهیم داشت.
جمشیدی افزود: در کشور حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال ۹۳ بر اساس آمار رسمی ستاد کالا و ارز، قاچاق انجام شده است که می تواند تولید ملی کشور را نابود کند و این حجم کالا خسارات جدی در پی دارد.
وی گفت: در قاچاق کالا سه درصد و همچنین دو درصد پرونده های که مبلغ آنها از یک میلیارد ریال بالاتر است، کشف و ضبط شده و همچنین فسادهای سازمان یافته قاچاق کالا و ارز به وفور دیده می شود که باید در حیطه های مختلف، ضروریست برنامه ریزی جامع داشته باشیم.
جمشیدی تصریح کرد: عمده موارد قاچاق که دارای اهمیت است در بحث های همچون کم اظهاری، بازارچه های مرزی و مناطق آزاد به وفور مشاهده شده که برای نمونه فقط در استان ایلام سهمیه برنج مرزی نشینی بوده که سه برابر جمعیت استان، برنج به صورت قاچاق وارد شده است.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: جریمه های نظام صنفی در سال جاری بنا بر میزان نرخ تورم افزایش خواهد یافت اما باید برای کاهش تخلفات صنفی بتوانیم قوانینی جدیدی برنامه ریزی کرده و همچنین برخوردها و مجازات ها بیشتر شود تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

** تهران، متخلف ترین شهر در گشت های تعزیرات
وی افزود: در گشت های تعزیرات حکومتی، شهر تهران بیشترین تخلفات را در ایام نوروز دارا بوده زیرا بنا به وسعت و جمعیت ساکن تهران، فاکتورهای تخلف در چهار حوزه از جمله قاچاق کالا و ارز و میوه و همچنین گران فروشی و توزیع اقلام غیر بهداشتی بیشتر بوده است.

** فعالیت یگان انتظامی تعزیرات بزودی آغاز می شود
جمشیدی ادامه داد: یگان انتظامی تعزیرات حکومتی در حال نهایی شدن است و در حال نگارش آیین نامه آن با نیروهای مسلح هستیم که بزودی شروع به فعالیت خواهد کرد که حدود ۸۰ میلیارد ریال بودجه تاسیس آن برآورده شده است.
وی گفت: در شهر تهران به میزان حدود ۲۷ تن میوه قاچاق کشف و ضبط شد که فعلا نمی توان از میوه ها برای مصارف انسانی استفاده کرد چون دارای استانداردهای لازم برای چنین مصارفی نیست و باید امحا شود.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مورد برخورد جدی با پرونده های تعزیرات و پلمب واحدهای متخلف افزود: قانون برای دور دوم یا سوم به ما اجازه پلمب داده و سعی بر این است که در قانون جدید این موضوع حل شود و تخلفات جدی را بتوان در همان اولین بار و بطور موقت پلمب کنیم.
وی ادامه داد: در حیطه بهداشت و درمان و دارو مشکلات و تخلفاتی وجود دارد که باید هم قانون اصلاح شود و هم همکاری جدی سازمان غذا و دارو را داشته باشیم که برخی تخلفات اول در کمیسیون های مربوط به وزارت بهداشت بررسی شود و بعد احراز تخلف، به ما اطلاع داده شود، در حالیکه این روند معکوس است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: