مجله اماراتی شؤون خلیجیه در گزارشی توهین آمیز سپاه قدس را به اشغال پایتخت کشورهای عربی متهم کرد.
کد خبر: ۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷        02 April 2016

به گزارش باشگاه خبرنگاران پایگاه اینترنتی مجله اماراتی "شؤون خلیجیه" در مطلبی توهین آمیز سپاه قدس ایران را به اشغال پایتخت کشورهای عربی متهم کرد.
این پایگاه امروز در گزارشی توهین آمیز و بی شرمانه با عنوان " سپاه قدس، از مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی تا اشغال پایتخت کشورهای عربی و جذب مزدوران" مدعی شد: سپاه قدس تنها نامی برای یک حقیقت به شمار نمی رود؛ حقیقتی که از مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ به اشغال پایتخت کشورهای عربی و بازوی خارجی ایران برای اجرای طرح های این کشور در منطقه تبدیل شده است. بازویی ایرانی که امنیت خلیج (فارس) و کشورهای عربی به استثنای تل آویو را مورد  تهدید قرار داده است.

این مجله در ادامه اظهارات بی پایه و اساس خود نوشت: ادغام ایران در نظام بین الملل پس از توافق هسته ای که با حمایت روسیه و آمریکا صورت گرفت، نشان دهنده آن است که اسرائیل- هم پیمان اصلی واشینگتن و مسکو-  از هرگونه تهدید ایران در امان است. بلکه می توان گفت مداخلات سپاه قدس در سوریه و عراق در نهایت به نفع اسرائیل خواهد بود و تهران نیز از حمایت مقاومت اسلامی حماس به سبب مخالفت با بشار اسد دست کشیده است.

این پایگاه اماراتی در ادامه گزافه گویی های خود نوشت: باسم الآغا، سفیر فلسطین در عربستان سعودی به تازگی حمله تندی به دولت ایران کرده است. وی با اظهار این مطلب که فلسطینی ها به دلیل حمایت ایران از مسأله فلسطین به این کشور بسیار امید بسته بودند، گفت: آیا سپاه قدس که ایران آن را تأسیس کرده در دروازه های بیت المقدس قرار دارد یا اینکه پایتخت کشورهای عربی را تصاحب کرده است؟ 

این مجله اماراتی در ادامه تحریف سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بوسیله رسانه های غربی- عربی مدعی شد: رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه ای گفته است آینده جمهوری اسلامی در مذاکرات نیست، بلکه در موشک است! و از توسعه برنامه موشکی سپاه حمایت کرد. اما موشک های ایران به سوی چه کسانی نشانه رفته است؟

این پایگاه در ادامه ادعاهای بی پایه و اساس خود می نویسد: سپاه قدس بخش اصلی یگانهای سپاه پاسداران ایران محسوب می شود که طبق برخی منابع، شمار نیروهای آن به 25 هزار نفر می رسد. وظیفه اصلی این گروه انجام اقدامات اطلاعاتی  و ایجاد جنبش های مسلحانه و غیر مسلحانه با پوشش دینی و نظارت بر اجرای عملیات سری و منحصر به فرد است؛ به مانند انفجار اماکن مختلف و خودروها و .... این نیرو نقش مهمی در ایجاد شبه نظامیان شیعه در عراق داشته است. نیروی قدس که یک واحد اطلاعاتی- نظامی است، مسئول عملیات در خارج از مرزهاست که گزارشهای خود را بطور مستقیم به رهبر ایران تقدیم می کند.

این مجله اماراتی همچنین مدعی شد: طبق دستور (آیت الله) علی خامنه ای، قاسم سلیمانی مسئولیت سیاست خارجی را در چندین کشور از جمله لبنان، عراق، افغانستان، فلسطین و بسیاری از اعضای سفارتخانه در این کشورها که از سوی افسران سپاه ایران تعیین می شوند، عهده دار شده است.

اظهارات این مجله اماراتی در حالی مطرح می شود که بارها مقامات ایران ادعای مقامات برخی کشورهای عربی در خصوص مداخله ایران در امور داخلی دیگر کشورها را رد کرده اند. همچنین مقامات ایران بارها اعلام کرده اند که نیروهای ایرانی در کشورهای عراق و سوریه تنها وظیفه مستشاری بر عهده دارند.
برچسب ها: سپاه قدس ، توهین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: