همزمان با تهدید نتانیاهو به افزایش حملات به غزه:
ظاهراً رژیم صهیونیستی دست به «شدیدترین» حملات خود به مواضع و اهدافی در باریکه غزه، از زمان پایان جنگ در سال ۲۰۱۴ به این سو، زده‌است. همزمان نتانیاهو مدعی افزایش حملات در صورت نیاز به غزه شده است.
کد خبر: ۴۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸        15 July 2018

ادعای ارتش اسراییل مینی بر عمق ضربه به حماس

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از حملات هوایی مکرر به نقاطی که مواضع حماس خوانده شده گفت: نیرو‌های اسراییلی بزرگترین عملیات هوایی علیه شبه‌نظامیان حماس را از زمان درگیری‌های (خونین) سال ۲۰۱۴ را انجام داده‌اند و چنانچه لازم شود آماده‌اند که به این حملات ادامه دهند.

با وجود این، فلسطینیان می‌گویند با اسرائیل بر سر یک آتش‌بس به توافق رسیده‌اند هر چند ساعتی پس از این گفته مقام‌های فلسطینی گزارش‌هایی از ادامه درگیری در نواحی مرزی اسرائیل با نوار غزه مخابره شده است. همزمان مقام‌های بهداشتی می‌گویند دو نوجوان در جریان این حملات شهید و ۱۲ نفر هم زخمی شده‌اند.اسرائیل هم گفته در پی شلیک بیش از ۹۰ راکت از سوی غزه سه اسرائیلی مجروح شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش اسرائیل می‌گوید بر حمله به اهداف متعلق به شبه‌نظامیان متمرکز است و به غیرنظامیان در غزه هشدار داده از نزدیک‌شدن به چنین مواضعی خودداری کنند. اما حتی پیش از انتشار گزارش‌ها از تلفات و زخمی‌های دو طرف، حملات متقابل نشان از افزایش چشم‌گیر تنش‌ها داشت.

بنیامین نتانیاهو، گفته «ارتش اسرائیل دردناک‌ترین حمله خود از سال ۲۰۱۴ به این سو، علیه حماس، را انجام داده و ما هر اندازه که لازم باشد بر شدت حملات خود می‌افزاییم». اواخر روز شنبه حماس و گروه «جهاد اسلامی» اعلام کرده بودند که بر سر آتش‌بس پیشنهادی مصر به توافق رسیده‌اند. خبرگزاری آلمان می‌گوید منابع و رسانه‌های محلی از مقام‌های ارشد حماس نقل کرده‌اند که یک مقام ارشد امنیتی مصر و نماینده ویژه ملل متحد، نیکلای ملادینف، برای برقراری آتش‌بس میانجی‌گری کرده‌اند، اما این گزارش به‌طور مستقل تائید نشده‌است.

اسوشیتدپرس می‌گوید با وجود گزارش‌ها در مورد آتش‌بس، صدای آژیر هشدار در مناطق جنوبی اسرائیل شنیده شده و مشخص نیست طرف‌ها از درگیری دست کشیده‌اند یا نه. سخنگوی ارتش اسرائیل در مورد جزئیات «آتش‌بس» سخنی نگفته و تنها بر این موضوع تاکید کرده که اقدامات این نیروی نظامی، بستگی به رخداد‌های میدانی خواهد داشت.

روز جمعه، ۲۲ تیرماه، تجمعات و تظاهرات ساکنان غزه در نزدیکی مرز سرزمینهای اشغالی برای صدمین روز ادامه پیدا کرد و در جریان درگیری‌ها، یک نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی شهید شد. منابع بیمارستانی غزه، نیز گفته‌اند یک نوجوان دیگر از اهالی خان یونس که زخمی شده بود، بامداد شنبه جان خود را از دست داد. رویترز به‌نقل از سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش داده‌است که فلسطینیان به نظامیان اسرائیلی در مرز، بمب آتش‌زا پرتاب کردند و ارتش رژیم صهیونیستی که معرتضین فلسطینی  را تروریست اطلاق می کند مدعی شده « به تروریست‌ها واکنش نشان داده‌است». مقام‌های اسرائیلی تاکید کرده‌اند که حماس عامل اصلی تنش‌ها است و وزیر دفاع اسرائیل نیز گفته بود: هرکه به مرز اسرائیل نزدیک شود، زندگی خود را به خطر می‌اندازد. بنا برگزارش‌ها شمار شهدای اعتراض‌ها به دست‌کم ۱۴۱ تن رسیده‌است.

فرمانده ارتش اسرائیل روز شنبه به مناطق مرزی با غزه سرکشی کرده و انتظار می‌رود اعضای «کابیه امنیتی» اسرائیل، نهاد ارشد تصمیم‌گیرنده در مورد سیاست‌های خارجی و دفاعی آن کشور، روز یک‌شنبه دیدار و در مورد اقدامات احتمالی در روز‌های پیش‌رو گفتگو کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: