تیم های ملی شطرنج مردان و زنان ایران در دور پنجم رقابتهای شطرنج جام ملتهای آسیا به میزبانی امارات با نتیجه قاطع مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.
کد خبر: ۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱        02 April 2016
به گزارش روز شنبه فدراسیون شطرنج،تیم ملی مردان ایران در دور پنجم این رقابتها با ترکیب ' پویا درینی' ، 'مقصودلو '،'علیرضا فیروزجاه 'و 'مسعود مصدق پور' در مصاف با تیم مغولستان، بخت هفتم قهرمانی و تیم چهارم جدول با نتیجه سه بر یک به پیروزی دست یافت.
بر این اساس تیم های چین ، ایران و بنگلادش با ۸ امتیاز رده های اول، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
تیم شطرنج مردان ایران در دور ششم به مصاف تیم هند می رود .
تیم های ملی شطرنج مردان و زنان ایران در دور چهارم این رقابت ها به ترتیب مغلوب تیم های چین و قزاقستان شدند.
همچنین در بخش دختران هم ، تیم ملی شطرنج ایران با ترکیب 'ساراسادات خادم الشریعه '، 'آتوسا پورکاشیان' ،' آناهیتا زاهدی فر 'و 'هما هلوی' در مقابل تیم نه چندان مطرح سری لانکا به برتری دست یافت.
'هاریکا دورناویلی' استادبزرگ و بازیکن میز یک هندی ها که در مسابقات جایزه بزرگ تهران نیز حضور داشت در این دور برابر' لی تائو نگوین' استاد بین المللی از ویتنام شکست خورد.
'تانیا ساچدف' استاد بین المللی هندی نیز نتیجه را به استاد بزرگ بانوان ویتنامی واگذار کرد .
در جدول رده بندی، تیم های زنان ویتنام ، چین و قزاقستان با ۱۰، ۹ و ۸امتیاز به ترتیب اول ، دوم و سوم هستند و تیم ایران با کسب ۴ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه ششم قرار دارد.
در دور ششم تیم ملی بانوان ایران برابر تیم دوم امارات متحده عربی حاضر می شود.
رقابت های شطرنج قهرمانی تیمی آسیا(جام ملتهای آسیا) در ۱۱دور به روش سوئیسی از نهم فروردین ماه به میزبانی شهر ابوظبی در امارات آغاز شده است.
در این رقابت ها تیم پنج نفره مردان ایران با ترکیب استادان بزرگ 'احسان قائم مقامی'و 'پوریا درینی' ، استادان بین المللی 'مسعود مصدق پور و علیرضا فیروزجاه و پرهام مقصودلو' و تیم ملی شطرنج دختران با ترکیب استادان بزرگ بانوان 'ساراسادات خادم الشریعه '، 'آتوسا پورکاشیان' ، میترا حجازی پور' و هما علوی و استاد فیده بانوان آناهیتا زاهدی فر در این رقابتها حضور دارند.
این رقابت ها تا ۱۹فروردین ماه ادامه دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: