کودک در حال مرگ آفریقایی به زندگی عادی بازگشت:
چند ماه پیش تصاویری تکان دهنده از وضعیت جسمانی کودک سیاه پوست آفریقایی منتشر شد که با جسمی رنجور از گرسنگی حاصل از جهل در بدترین شرایط ممکن، در حال نوشیدن آب از دستان بانویی نیکوکار در شبکه های اجتماعی، توجه جهانیان را به خود جلب نمود.این پسر بچه‌ی دو ساله در تاریخ ۳۱ ژانویه پیدا شد، از آن زمان به مدت هشت ماه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت تا رفته رفته....
کد خبر: ۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵        02 April 2016
علی علیزاده - تحريريه اطلس خبر- روایت تلخ زندگی پسر بچه نیجریه ای را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد. همان پسر بچه ای که همچون سایر کودکان هم قد و وزن و رنگش، قربانی جهل،جنگ و خشونت در نقاط مختلف آفریقا شده اند.

روایت معجزه انسانیت!

چند ماه پیش تصاویری تکان دهنده از وضعیت جسمانی کودک سیاه پوست آفریقایی منتشر شد که با جسمی رنجور از گرسنگی حاصل از جهالت،جنگ و ویرانی(نیجریه) در بدترین شرایط ممکن، در حال نوشیدن آب از دستان بانویی نیکوکار در شبکه های اجتماعی، توجه جهانیان را به خود جلب نمود.

روایت معجزه انسانیت!

  جالبی داستان اینجاست که این کودک مستقیماً قربانی خشونت و جنگ نبود، بلکه روزگار سیاهش از جهالت مردمانی سرچشمه گرفته بود که اندک زحمت و تفکری برای آبادانی و بهروزی روزگارشان خرج نمیکنند. همانهایی که همین باورهایشان به جنگهای قبیله ای، مذهبی و عقیدتی دامن می زند.

روایت معجزه انسانیت!

بزرگان قبیله و مردمان پیرامون این کودک مظلوم باور داشتند که  این کودک نیجریه‌ای تشنه و گرسنه رها شود تا بمیرد!  آن هم به اتهام جادوگری!

روایت معجزه انسانیت!

این پسر بچه‌ی دو ساله در تاریخ ۳۱ ژانویه پیدا شد، از آن زمان به مدت هشت ماه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت تا رفته رفته حالش رو به بهبودی رفت. بانوی نیکوکار دانمارکی "انجا رینگرن لاون" (Anja Ringgren Loven)، بانی نجات این کودک نگون‌بخت بود.

روایت معجزه انسانیت!

 این خانم کودک را در حالی یافت که گرسنه و مبتلا به سوء تغذیه بود، همچنین از بیماری انگلی رنج می‌برد. جالب است بدانید پدر و مادر این طفل به ظنّ جادوگر بودن، او را رها کرده بودند.

روایت معجزه انسانیت!

خانم لاون در مصاحبه ای گفته بود:

    " هر ساله هزاران کودک در معرض خطر اتهام جادوگری قرار می‌گیرند. تبعات این باورهای خرافی، کودکانی هستند که شکنجه می‌شوند. کودکانی که بی‌گناه کشته می‌شوند و کودکانی که ناگزیر با ترس و وحشت زندگی می‌کنند."

روایت معجزه انسانیت!

اکنون این پسر خوش شانس که "هوپ" (Hope) نامیده می‌شود، به لطف خانم لاون از تمام توجهات لازم برخوردار بوده و دوباره می‌تواند به روی زندگی لبخند بزند. او حقیقتا "امید" است، امید به آینده‌ای بهتر برای کودکانی که همچون خودش روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند.

روایت معجزه انسانیت!

روز جمعه تصاویری معجزه آسا از این پسرک خوش شانس در خبرگزاریها منتشر شد که برخی از این تصاویر از شبکه های اجتماعی سر در آورده بود.

روایت معجزه انسانیت!

در این تصاویر به وضوح مشخص است که لطف خداوند و امداد انسانهای نیکوکار به شکل شگفت انگیزی این کودک را به وضعیت پایدار و سلامت، بسیار نزدیک نموده و تحسین جهانیان و انساندوستان را برانگیخته است.

روایت معجزه انسانیت!

تصویر هوپ با چهره ای شاداب، خندان و البته وزن گرفته(تپل) معجزه انسانیت را به بهترین شکل تجلی میسازد.

پس از انتشار تصاویر اولیه از وضعیت جسمانی هوپ، خانم "انجا رینگرن لاون" پیشنهاد شگفت انگیز مالی از مردمان نیکوکار جهان به میزان حداقل ۱ میلیون دلار دریافت میکند، و البته به نحو احسن و در طی زمانی حدود ۸ ماه مراقبت از هوپ نشان میدهد چگونه انسانیت به همراه انگیزه و امید می تواند معجزه ای این چنین درخشان به ارمغان بیاورد.

خانم لاون می افزاید : اگرچه بهبودی صد در صدی برای هوپ حاصل نشده و به زودی باید جراحی در ناحیه تناسلی و مثانه برای وی صورت پذیرد، اما همچنان تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از وی و سایر کودکان رنجدیده آفریقایی که اکنون تحت حمایت وی و همکارانشان است به نحو احسن پذیرایی و مراقبت گردد.

خانم لاون با حمایت همسرش دیوید امانوئل، امیدوارند با جذب کمکهای بیشتر مالی از سراسر جهان، یتیمخانه ای که به همین منظور و برای حمایت از کودکان قربانی جهالت، خشونت و جنگ در آفریقا اداره می کنند را در شرایط مطلوب سرپا نگه دارند.







نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: