بیشترین دلیل مرگ افراد در سنین ۵۰ تا ۷۴ سال سرطان و تومور‌ها است.
کد خبر: ۳۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸        11 June 2018
در اساس آمار منتشر شده از ثبت احوال ۵ عامل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها، بیماری‌های دستگاه تنفسی، حوادث غیرعمد و بیماری‌های عفونی مهم‌ترین دلایل مرگ‌های ثبت شده هستند.

بر اساس آمار بیشترین دلیل مرگ و میر در افراد از سن ۵۰ تا ۷۴ سال انواع سرطان و تومور است تعداد مرگ و میر به دلیل انواع سرطان و تومور در استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی و یزد بیشتر از استان‌های دیگر است.

این رقم در استان سیستان و بلوچستان کمتر از سایر استان‌ها است. همچنین در افراد بیش از ۷۵ سال بیشترین دلیل مرگ افراد، بیماری‌های قلبی عروقی است. بیشترین مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی در استان خوزستان و کمترین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی و عروقی در استان کردستان و سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

بیشترین علت مرگ و میر در کودکان کمتر از ۵ سال بیماری‌های عفونی است آمار مرگ و میر بر اثر بیماری‌های عفونی در استان تهران و قم بیش از سایر استان‌ها است و کمترین میزان مرگ ومیر بر اثر بیماری‌های عفونی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و چهارمحال بختیاری است.

لازم به ذکر است از سن ۵ تا ۴۹ سال حوادث غیرعمدی بیشترین دلیل مرگ افراد است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: