پس از مراسم امضای اسناد همکاری میان ایران و پاکستان
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از مراسم امضای اسناد همکاری میان ایران و پاکستان با تاکید بر اهمیت و ضرورت تقویت روابط همه جانبه با اسلام آباد تصریح کرد: بدون، تردید امنیت پاکستان امنیت ایران و امنیت ایران امنیت پاکستان است.
کد خبر: ۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۷        26 March 2016
به گزارش ایرنا، حسن روحانی عصر جمعه و در نخستین روز از سفر دو روزه خود به اسلام آباد، پس از مراسم امضای اسناد همکاری میان دو کشور که در محل کاخ نخست وزیری پاکستان انجام شد، طی سخنانی افزود: مخصوصا برای امنیت مرزهای شرقی ایران و مرزهای غربی پاکستان باید بیش از گذشته تلاش کنیم.
روحانی تاکید کرد: اراده دو کشور این است که بتوانیم قویا با تروریسم مبارزه کنیم و اجازه ندهیم گروه های افراطی و تروریستی امنیت مرزهای مشترک ما را تهدید کنند.
روحانی در ادامه گفت: بسیار خوشحالم که بنده و هیات همراه امروز مهمان مردم بسیار بزرگ و صمیمی همسایه خودمان و دولت پاکستان هستیم. بسیار خوشحالم که برای سومین بار امروز با نخست وزیر پاکستان توانستیم با یکدیگر درباره مسائل مختلف مورد علاقه دو کشور بحث و گفت وگو کنیم.
وی افزود: در زمینه مسائل اقتصادی و ظرفیت هایی که برای توسعه روابط اقتصادی وجود دارد از جمله در زمینه مسئله انرژی، گاز و همچنین صادرات برق با طرف پاکستانی گفت وگو و تبادل نظر کردیم.
روحانی گفت: همچنین دو کشور برای توسعه روابط تجاری در سایه مقررات تسهیل کننده مثل تعرفه تجاری و آماده کردن زمینه برای تجارت آزاد بحث و تبادل نظر کردیم.
رئیس جمهوری کشورمان ادامه داد: ایجاد بازارچه های مرزی جدید در مرزهای دو کشور و همچنین روابط نزدیک تر بین دو بندر مهم چابهار ایران و بندر گوادر پاکستان جزو موضوعات مورد بحث ما بود.
وی تاکید کرد: بدون، تردید امنیت پاکستان امنیت ما است و امنیت ایران امنیت پاکستان، و مخصوصا برای امنیت مرزهای شرقی ایران و مرزهای غربی پاکستان باید بیش از گذشته تلاش کنیم.
روحانی تاکید کرد: اراده دو کشور این است که بتوانیم قویا با تروریسم مبارزه کنیم و اجازه ندهیم گروه های افراطی و تروریستی امنیت مرزهای مشترک ما را تهدید کنند.
وی تاکید کرد: ما دو کشوری هستیم که از لحاظ فرهگنی بسیار به هم نزدیک هستیم دارای افتخارات مشترک هستیم؛ دارای شخصیت هایی هستیم که مورد احترام هر دو کشور است. باید در اینجا از اقبال لاهوری و کتاب ها و اشعار بسیار مفید و زیبایش یاد کنیم. بنابراین توسعه همکاری های فرهنگی میان دو کشور مورد تاکید ما است.
روحانی افزود: ما همچنین درباره مسائل امنیت منطقه و همکاری های بین ایران و پاکستان برای امنیت کشورهای منطقه و دنیای اسلام باید تحقق پیدا کند و رایزنی هایی که باید بین دو کشور بیش از گذشته وجود داشته باشد، مورد تاکید دو طرف بود.
وی گفت: تنها راه حل مشکلات منطقه و اختلافات موجود را، راه حل سیاسی می دانیم و این هم مورد اتفاق نظر دو طرف بود.
روحانی در پایان سخنانش سالروز یوم پاکستان (سالروز تصویب قطعنامه تشکیل کشور پاکستان) و فرا رسیدم عید نوروز را به ملت و دولت پاکستان به ویژه شخص محمدنواز شریف نخست وزیر کشور میزبان تبریک و تهنیت گفت.
روحانی عصر روز جمعه در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی-سیاسی وارد اسلام آباد شده و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی این شهر، مورد استقبال گرم نواز شریف نخست وزیر کشور میزبان قرار گرفت.
همزمان با نخستین روز از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، عصر جمعه شش سند همکاری در زمینه های مختلف میان دو کشور امضا شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: