گزارش روز
با اين وجود اشتباهات داوري و البته بي‌دقتي بازيكنان مزيد بر علت شد تا آرامش براي چندين هفته از اين تيم گرفته شود. اما با شناخت بيشتر برانكو نسبت به بازيكنان، كيفيت فني سرخپوشان به مرور بالا رفت و همين امر باعث شد تا برانكو پس از هفته پانزدهم به صراحت قول قهرماني بدهد.
کد خبر: ۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱        22 February 2016
نهم مرداد 1394 برانكو ايوانكويچ در نشست خبري پس از ديدار مقابل پديده كه در هفته اول با تساوي 2-2 مقابل حريف مشهدي متوقف شد گفت: « هرگز یک کلمه نگفتم که از هدف‌مان منصرف شده‌ایم اما چه کسی می‌تواند قول قهرمانی بدهد؟ من مدام تکرار می‌کنم پرسپولیس یک تیم است و همه تیم ها برای قهرمانی می‌جنگد و برای قهرمانی هدف دارد و ما هم از این هدف کنار نمی‌کشیم. اگر دوست داشته باشید می‌توانم مدام قول بدهم اما قول دادن کار آدم های جدی نیست و هدف ما رسیدن به قهرمانی و نبرد برای قهرمانی و برتر بودن است و از این هدف انصراف هم نمی دهیم. این تازه هفته اول است و تیم ما بهتر بود و باید می‌بردیم اما فوتبال است و غافلگیری هم دارد.»

به گزارش اطلس خبر، اين برانكوي هفته اول ليگ برتر است. مربي محتاطي كه انتظارش داشتيم. همان مربي كه حتي تا هفته آخر صعود به جام جهاني باز هم قول صعود نمي‌داد چون محافظه‌كار بودن در خون‌ش بود. با اين حال اوضاع در پرسپوليس خيلي هم خوب آغاز نشد و تا هفته ششم سرخپوشان در قعر جدول رده‌بندي جا خوش كرده بودند و وضعيت آنقدر بحراني شده بود كه سرمربي سابق تيم ملي طي اظهار نظري گفت:« از اخراج شدن نمي‌ترسم و نگران آينده نيستم ». برانكو شايد و البته قطعا تنها مربي تاريخ پرسپوليس است كه با وجود تجربه قعرنشيني، تماشاگران با تمام وجود از حضورش حمايت كردند. اما دليل اين اتفاق چيست؟ سرخپوشان تحت هدايت برانكو و با در اختيار داشتن همان بازيكنان فصل پيش و اضافه شدن يكي دو بازيكن به تركيب اصلي، بازي‌هاي تماشاگر پسند و هجومي را به نمايش مي‌گذارند طوري كه آنها تبديل به تنها تيم ليگ شده‌اند كه در تمامي مسابقات گلزني كرده‌اند.

تغيير گفتار برانكو از كجا نشات گرفت؟

 با اين وجود اشتباهات داوري و البته بي‌دقتي بازيكنان مزيد بر علت شد تا آرامش براي چندين هفته از اين تيم گرفته شود. اما با شناخت بيشتر برانكو نسبت به بازيكنان، كيفيت فني سرخپوشان به مرور بالا رفت و همين امر باعث شد تا برانكو پس از هفته پانزدهم به صراحت قول قهرماني بدهد. اين بار مرد كروات، محافظه‌كاري را كنار گذاشته و به بازيكنانش طوري القا كرده كه با اين كيفيت فني بالا، راهي جز قهرماني ندارند. برانكو به خوبي مي‌بيند كه ساير تيم‌ها امتياز از دست مي‌دهند و البته بازي زيبايي هم به نمايش نمي‌گذارند.

 پرسپوليسي كه تا هفته هفتم، چهار شكست را در كارنامه‌اش تجربه كرده بود، از آخرين شكستش 6 ماه مي‌گذرد. همين اتفاق ميمون براي هوادارن كورسوي اميدي را زنده نگه داشته كه بعد از مدت‌ها تيمشان تحت هدايت مردي كه سابقه حضور در جام جهاني را دارد مي‌تواند جام قهرماني را بالاي سر ببرد. برانكو حتي از تساوي‌هاي پي در پي تيمش در دقايق پاياني هم نااميد نمي‌شود و بازيكنانش را سرزنش نمي‌كند: «هم عصباني هستم، هم ناراحت اما هرگز نااميد نمي‌شوم. مي‌دانم مسائل زيادي وجود دارد تا مرا نااميد كند ولي مي‌دانيد كه يك مربي بين‌المللي هستم و به همين خاطر ياد گرفته‌ام در روزهاي سخت، چطور بايد تيمم را هدايت كنم تا كسي احساس نااميدي نكند. در واقع من نمي‌دانم چرا اين اتفاقات براي تيم من رقم مي‌خورد. ما فوتبال زيبا ارائه مي‌دهيم و فرصت‌هاي زيادي داريم ولي بايد آن ضربه آخر به خوبي زده شود. اين امروز مهم‌ترين نياز تيم من است. به همين بازي با سايپا نگاه كنيد‌؛ من بيرون از زمين چه كاري بيشتر از اين مي‌توانستم انجام دهم؟»

 سرمربي سابق ديناموزاگراب حتي به خوبي نقش يك روانشناس را بازي مي‌كند و سعي مي‌كند حواشي را از اطراف بازيكن پرحاشيه تيمش ( جري بنگستون) دور كند: «من معتقدم بازيكنانم ماشين نيستند و انسان هستند. آنها خسته مي‌شوند، تمركزشان را از دست مي‌دهند، عصباني مي‌شوند، محروم و مصدوم مي‌شوند و اين مسائل اصلاً در فوتبال عجيب نيست».

در پرسپوليس مدل 94-95 انگار همه چيز سر جايش است. برانكو هم اين مساله را مي‌دانست به همين دليل بعد از گذشته هفته‌ها تغيير رويه داد و خط قرمز را رد كرد و به راحتي حرف از قهرماني تيمش در ليگ امسال مي‌زند.  دلخوشي كه بعد از 15 هفته ايجاد شد تحت هدايت برانكو به  مسير اصلي خواهد رفت ؟


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: