ماجراجویی غم انگیز کرایف در لوانته پیوستن به لوانته برای مهاجم هلندی تجربه تلخی بود.
کد خبر: ۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸        25 March 2016
سال 1981 سال تحول کرایف بود. او به اسپانیا بازگشت اما تجربه خوبی برای او نبود. پس از آن توانست با بازگشت به کشورش چند سال دیگر به فوتبال خود ادامه دهد. مهاجم هلندی عنوان بهترین بازیکن جهان را در دهه پیش به خود اختصاص داده بود. او در جوانان آژاکس فوتبال خود را شروع کرد و به شهرت فوتبال هلند کمک کرد. به همراه آژاکس سه بار قهرمان اروپا شد و با امضای قرارداد با بارسلونا در فصل 74-1973 رکورد نقل و انتقالات را شکست.

یوهان کرایف

به گزارش ایسنا در بارسلونا تنها در اولین سال برای این تیم خوب بازی کرد. سال های بعد بازی های درخشان از او کمتر دیده شد. پس از پنج فصل آبی اناری ها را ترک کرد و به آمریکا رفت. او در تیم های لس آنجلس آستک و واشنگتون دیپلمات بازی کرد. دارنده سه توپ طلا، در 34 سالگی تصمیم عجیب خود مبنی بر پیوستنش به لوانته را اعلام کرد.

لوانته در آن سال (1981) در دسته دوم بازی می کرد و هیچگاه شرایط قرارداد کرایف را به طور رسمی اعلام نکرد. این باشگاه از وضعیت بد مالی مهاجم هلندی خبر داشت و می دانست او به پول نیاز دارد. لوانته به او پیشنهاد داد. باشگاه اسپانیایی می دانست با حضور چنین بازیکنی، فروش بلیت ها بیشتر خواهد شد اما پیش از امضای قرارداد، باید با کمک گرفتن از فدراسیون فوتبال اسپانیا، حقوق عقب افتاده بازیکنانش را پرداخت می کرد تا بتواند با بازیکنی قرارداد امضا کند.

یوهان کرایف

رییس باشگاه اطمینان داد با فروش بیشتر بلیت ها، وضعیت مالی باشگاه بهتر خواهد شد. پاچین، سرمربی لوانته در آستانه اخراج بود اما در نهایت در سمت خود ماند. یکم مارس بود که کرایف اولین بازی‌اش را برای لوانته برابر پالنسیا انجام داد. لوانته یک بر صفر پیروز شد اما کرایف بازی درخشانی به نمایش نگذاشت.

مشکل او با سفرهای تیم شروع شد. نمی خواست با همبازی‌هایش در اتوبوس به شهر دیگری برود. این موضوع از نظر پاچین ناپسند بود. مهاجم هلندی با ماشین شخصی به همراه پاکو آسانسار، رییس باشگاه و یکی از مدیران تیم در روز بازی به شهر مورد نظر سفر کرد.

سپس پولی را که قرار بود باشگاه از تیم میزبان در صورت حضورش در ترکیب اصلی بگیرد، خواستار شد. وضعیت او از قبل نیز بحرانی‌تر شد. تیم زودتر حرکت کرد و جمعه به شهر مورد نظر رسید. آنها منتظر حضور کرایف در تمرین شنبه صبح بودند اما تا شب به دیگر بازیکنان ملحق نشد و به پاچین گفت که اگر به او پول بیشتری ندهند، بازی نخواهد کرد.

یوهان کرایف




برچسب ها: کرایف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: