به عزیزانمان آگاهی هدیه دهیم
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ایام عید طرحی با عنوان یارانه کتاب درنظر گرفته است و هر فردی می تواند از این طرح استفاده کند.
کد خبر: ۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹        24 March 2016
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت ایام عید طرحی با عنوان یارانه کتاب درنظر گرفته است و هر فردی می تواند از این طرح استفاده کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر نفر، 20 هزار تومان یارانه کتاب به عنوان طرح عیدانه در نظر گرفته است. این یارانه رایگان تا 15 فروردین سال جدید قابل استفاده است.
این در حالی ات که برای خرید کتاب و استفاده از این یارانه یا عیدانه کتابتنها  باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

این طرح در کتابفروشی مهرگان در استان اصفهان و همچنین فرهنگسرای اسن استان، کتاب آبادان در مشهد، کتاب فروشی دانشجو درهمدان، کتابفروشی فرازمند و انتشارات طاعتی در رشت، نمایشگاه و فروشگاه کتاب محام در اهواز، دنیای زبان خرم آباد وهمچنین و شهر كتاب خرم آباد و شهركتاب هفت حوض در تهران اجرا می شود.

این در حالی است که بین این 10 کتابفروشی در مرکز هر استان کتابفروشی مهرگان در اصفهان با هزارو480 خریدار پرفورش ترین کتاب فروشی بوده است و شهر کتاب هفت حوض در تهران با 627 مراجعه کننده برای خرید کتاب کمترین آمار فروش کتاب را داشته اند.
البته تهران بر اساس پرفروش ترین استان در زمینه طرح رایانه کتاب با رقم پنج هزارو578 در رتبه دوم بعد از اصفهان قرار دارد و استان لرستان میان استان های دیگر کمترین میزان مراجعه کننده برای خرید کتاب را داشته است.

براساس این گزارش در استان های دیگر مانند قم و اردبیل نیز مسابقه کتابخوانی و یا طرح ویژه اهدای کتاب در نوروز برگزار کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، یکی از پایگاه های خبری استان قم، از برنامه هایی که در نمایشگاه فاطمی در ایام نوروز مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است، مسابقه کتابخوانی غرفه مدیریت روابط عمومی و تبلیغات، از کتابچه «عیدانه» بوده است.

این کتابچه به قلم حجت الاسلام والمسلمین جواد محدیثی است و شامل فصل های از جمله درس های بهار، بهار و انتظار، آداب سفر، سنت های پسندیده، صله رحم، احترام به پدر و مادر، احکام شرعی، قم و حضرت معصومه(س)، ستارگان حرم، سوغات معنوی، حجاب و عفاف، چند حدیث اخلاقی و جمکران وعده گاه منتظران نیز است.

اما برخی از شاعران و نویسندگان پیشنهاداتی برای کتاب خوانی در ایام نوروز دارند، علی موسوی‌گرمارودی، به عنوان  شاعر و پژوهشگر قرآنی و ادبی كشور، کتاب «شرح شوق» كه به شرح و تحلیل اشعار حافظ می ‌پردازد معرفی می کند. این در حالی است که به گفته گرمارودی، او قصد دارد در ایام نوروز این کتاب را نیز مطالعه کند. این كتاب با عنوان فرعی «شرح و تحلیل اشعار حافظ» اثر سعید حمیدیان است كه به نقد و تحلیل اشعار حافظ می ‌پردازد.
پیش از این در 28 اسفندماه سال 94، مدیر اجرایی طرح عیدی دادن کتاب در استان اردبیل نیز گفت: «طرح اهدای کتاب در ایام نوروز در استان اردبیل اجرا می شود تا گامی محکم در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته شود.»

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم از استان اردبیل، ابراهیم ابراهیمی در جلسه هماهنگی برگزاری طرح عیدی دادن کتاب در اردبیل گفت که به ابتکار انجمن مهر امید، طرح اهدای کتاب در ایام نوروز در استان اردبیل اجرا می ‌شود تا گامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته شود.
این طرح با شعار «با عیدی دادن کتاب به جای پول یا پوشاک، به عزیزان‌مان آگاهی هدیه دهیم» اجرا می ‌شود تا از این طریق بتوان در زمینه فرهنگسازی اهدای کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی آگاهی مردم افزایش یابد.

یکی از رسم‌ های مردم ایران در عید باستانی نوروز، هدیه دادن به نزدیکان است که عرف بر این است که معمولا وسایل تزیینی و وجه نقد هدیه ‌دهند اما کتاب می ‌تواند جایگزین مناسبی برای این هدایا باشد.
برچسب ها: کتاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: