مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه گنبد سلطانیه در صدر بازدید مسافران نورزی در این استان قرار دارد گفت: هزار و ۱۱۱ نفر از گنبد سلطانیه بازدید کردند.
کد خبر: ۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷        22 March 2016
به گزارش مهر، یحیی رحمتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل موزه رختشویخانه افزود: از ۲۵ اسفندماه تاکنون هزار و ۴۷ نفر در هتل، هزار و  ۴۷ نفر هتل‌آپارتمان، ۵۶۰ نفر در کمپ‌های مسافر، ۷۳۶ نفر در مهمان‌پذیر، ۴۵ نفر در منازل استیجاری چهار هزار و ۷۳۵ نفر در مدارس و هزار و  ۴۶۴ نفر در چادرهای مسافرتی با ۳۶۶ تخته چادر ۱۰ نفره در خوابگاه‌های دانشجویی و مهمان‌سرای ادارات اسکان داشتند.

 وی ادامه داد: از ۲۵ اسفندماه تاکنون از سوی ستاد خدمات سفر ۱۰۶ مورد نظارت انجام شد که شامل ۱۷ مورد نظارت بر مراکز اقامتی، ۴۰ مورد مراکز بین‌راهی، ۹ مورد دفاتر خدمات مسافرتی و ۴۰ مورد مراکز اقامت موقت بوده‌اند که یک مورد تذکر برای مراکز اقامتی و چهار مورد تذکر برای مراکز پذیرایی داده شد، ولی تاکنون هیچ شکایتی به ستاد خدمات سفر نرسیده است.

 رحمتی افزود: از ۲۵ اسفند تاکنون دو هزار و  ۶۸۱ مورد بازدید از مراکز تاریخی انجام شده است که گنبد سلطانیه با هزار و ۱۱۱ مورد در صدر بازدیدها قرار دارد و ۷۴۷ بازدید از رختشویخانه، ۵۸۰ بازدید از موزه مردان‌نمکی و ۲۴۳ بازدید از غار کتله‌خور انجام شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان و مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی  وگردشگری استان گفت : برای پنجمین سال متوالی، راهنمایان متخصص درحوزه گردشگری برای ارائه خدمات به مسافران در زنجان مشغول به کار شدند.

رحمتی افزود: راهنمایان گردشگری در موزه ها و اماکن تاریخی و مراکز اطلاع رسانی استان زنجان استقرار دارند.

وی متذکر شد: در امر اطلاع رسانی به مسافران نوروزی بیش از ۲ هزار متر مربع بیلبورد و بنر در سطح استان نصب شده است. نفر از جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در امر اطلاع رسانی با دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان زنجان همکار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۳۲۴۱ خدمات سفر استان، آماده دریافت شکایات مردمی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: