وزیر دفاع جمهوری اسلامی با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر: ۳۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶        21 February 2018
در دیدار امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، طرفین درباره همکاری های دوجانبه در امور دفاعی و نظامی و همچنین مسائل منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار گفت: روابط دوستانه و برادرانه بین کشورآذربایجان و ایران در زمینه های مختلف، از جمله صنایع نظامی و فنی، به طور موفقیت آمیز توسعه یافته است.

علی اف اظهار داشت: حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان، فرصت خوبی برای بحث در مورد وضعیت فعلی روابط بین دو کشور در حوزه های نظامی و نظامی و فنی و چشم انداز همکاری های بیشتر خواهد بود.

وی با ابراز خرسندی از سفر اخیر خود به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: طی سال های اخیر نزدیک به 10 دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران داشته ام که ببانگر سطح بالای روابط بین دو کشور است .
 
 دیدار وزیر دفاع با رییس جمهور آذربایجان+عکس

امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: معظم له بر توسعه روابط با کشورهای همسایه و برقراری روابط دوستانه و برادرانه با کشور آذربایجان تاکید دارند.

وی افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه، به ویژه آذربایجان دارد.

امیر حاتمی که به دعوت ذاکر حسن اف ، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در راس یک هیئت نظامی، به این کشور سفر کرده است، طی دو روز اقامت در باکو، با نخست وزیر و وزیران دفاع و صنایع دفاع جمهوری آذربایجان ملاقات خواهد کرد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: