رئیس جامعه تورگردانان کشور گفت: روند افزایش ناگهانی عوارض خروج از کشور منطقی نیست؛ چرا باید مردم را تنبیه کنیم که به سفر خارجی نروند؟
کد خبر: ۳۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲        12 December 2017



به گزارش اطلس خبر به نقل از مهر، ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان کشور در واکنش به پیشنهاد دولت برای افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور که در لایحه بودجه ۹۷ آمده است گفت: من با اصل قضیه مشکل دارم که چرا این افزایش سه برابر شده است؟ زمانی روند افزایش عوارض خروج از کشور منطق داشت و کم‌کم این افزایش صورت می‌گرفت اما اکنون به صورت ناگهانی این اتفاق افتاده است. اکنون اگر یک خانواده بخواهد سفری کوتاه مدت داشته باشد و از مدت‌ها قبل برای آن بودجه در نظر گرفته باشد باید حدود یک میلیون تومان عوارض خروج بدهد و این منطقی نیست. 

وی درباره اینکه بخش خصوصی همیشه عنوان می‌کرد که می‌بایست بخشی از درآمد حاصل از عوارض خروج به بخش خصوصی تعلق بگیرد اما هیچ‌گاه این اتفاق نمی‌افتد گفت: اگر قرار باشد هزینه‌اش از جیب مردم کسر شود و آن هزینه را به ما بدهند ما اصلا این درآمد را نمی‌خواهیم. چرا باید برای مردم سختی ایجاد کنیم تا هزینه تبلیغات و زیرساخت را تامین کنیم؟ اگر واقعا دولت می‌خواهد با افزایش عوارض به گردشگری کمک کند چرا این سیاست را در پیش گرفته است؟ می توانست دو درصد از درآمد حاصل از نفت و گاز را برای زیرساخت های گردشگری در نظر بگیرد.

پورفرج گفت: اگر دولت می‌خواهد توازن بین خروج و ورود گردشگر برقرار شود جاذبه ایجاد کند، زیرساخت بسازد و یا سفرهای داخلی را ارزان کند نه اینکه مردم را هنگام سفر به خارج از کشور تنبیه کند. چرا  اکنون سفر به جزیره کیش گران‌تر از ترکیه است و چرا مردم بیشتر علاقه دارند به خارج از کشور سفر کنند؟ دولت باید برای اینها پاسخ پیدا کند نه اینکه مانع سفرهای آن‌ها شود. 

وی ادامه داد: زمانی که عوارض خروج از کشور ۷۵ هزار تومان بود، ما گفتیم که ۳۰ درصد از آن به بخش خصوصی تعلق بگیرد و یا صرف تبلیغات و ایجاد زیر ساخت شود که البته هیچ گاه تعلق نگرفت. با این وجود  آن زمان این رقم یک منطقی داشت اما اکنون علت این روند افزایش را متوجه نمی‌شویم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: