بر اساس نتایج آخرین تحقیقات به عمل آمده از سوی خیریه آکسفام که روز دوشنبه منتشر شد، قشر بسیار ثروتمند انگلیس همچنان ثروتمندتر و اقشار فقیر و کم درآمد این کشور همچنان فقیرتر می شوند.
کد خبر: ۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵        14 March 2016
به گزارش ایرنا،روزنامه ایندیپندنت در گزارشی که در این خصوص، نوشت: از آغاز قرن 21 قشر بسیار ثروتمند در انگلیس شاهد افزایش ثروت خود بوده اند و این در حالی است که ثروت و درآمد قشر فقیر همچنان رو به کاهش است.
 این روزنامه انگلیسی افزود: این مسئله سبب شده است تا بسیاری از فعالان از «جورج آزبورن» وزیر دارایی انگلیس بخواهند تا در طرح کاهش برخی مالیات ها تجدید نظر کند و درآمدهای اضافی دولت را برای کمک به خانواده های کم درآمد متمرکز کند.
ایندیپندنت افزود: تحلیل کارشناسان خیریه آکسفام نشان می دهد یک درصد جمعیت بسیار ثروتمند انگلیس که از میلیونرها و میلیاردرها تشکیل می شود، از سال 2000 میلادی تاکنون درآمد و ثروتشان بیش از یک تریلیون پوند افزایش داشته است که یک چهارم از 4 تریلیون پوند افزایش ثروت ملی انگلیس در این مدت را تشکیل می دهد.
به نوشته این روزنامه، مطالعات آکسفام نشان می دهد هر عضو جامعه بسیار ثروتمند انگلیس به طور متوسط در سال 2015 میلادی 3 میلیون و 700هزار پوند ثروت داشته اند که یک و نیم میلیون پوند افزایش را نشان می دهد.
این روزنامه افزود: این در حالی است که فقط 7 درصد از افزایش ثروت ملی نصیب اقشار کم درآمد انگلیس شده است که نیمی از جمعیت این کشور یعنی 30 میلیون نفر را تشکیل می دهد.
ایندیپندنت به نقل از 'مارک گولدرینگ'، مدیر اجرایی خیر آکسفام نوشت: درست نیست که عده بسیار اندکی از جامعه بیشترین بهره را از رشد اقتصادی و ثروت جامعه ببرند و بخش بزرگی از جامعه بهره بسیار اندکی از آن ببرند. بنابراین لازم است اقداماتی صورت گیرد تا رشد ثروت به شکلی عادلانه تر در جامعه توزیع شود تا فقر کمتر شود و همه سهمی عادلانه از ثروت ببرند.
این روزنامه انگلیسی افزود: در گزارش اخیر خیریه آکسفام همچنین از وزیر دارایی انگلیس خواسته شده تا با افرادی که برای فرار مالیاتی، دارایی هایشان را در سایر کشورهای نگهداری می کنند، برخورد کند.
به نوشته ایندیپندنت به نقل از خیریه آکسفام، فرار مالیاتی در انگلیس سالانه 5 میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت می رساند.
خیریه آکسفام، یکی از بزرگترین تشکل های جهانی امداد رسانی برای ریشه کن کردن فقر،گرسنگی و بی عدالتی است که 15سازمان بین المللی و حدود 100 کشور عضو آن هستند.
ایندیپندنت همچنین به نقل از «تورستن بل» مدیر بنیاد «رزلوشن» نیز نوشت: اولویت دولت باید حمایت از اقشار کم درآمد باشد، به جای اینکه مسیر کم کردن هزینه های عمومی را طی کند.
این روزنامه انگلیسی ادامه داد: این در حالی است که جورج آزبورن قصد دارد تا دور جدیدی از صرفه جویی ها را در هزینه های عمومی آغاز کند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس قصد دارد تا در دور جدید صرفه جویی ها 4 میلیارد پوندی را از طریق کاهش هزینه های عمومی تامین کند.
ایندیپندنت نوشت: آزبورن همچنین قصد دارد تا حداقل درآمد برای پرداخت 40 درصد مالیات را به 50هزار پوند در سال افزایش دهد.
بالا -


برچسب ها: فقرا ، ثروتمند ، روزنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: