مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با یک خبرگزاری روسی خاطرنشان کرد: همکاری ایران و روسیه در مساله سوریه بسیار مهم و ثبات بخش است.
کد خبر: ۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶        13 March 2016
به گزارش ایرنا  «سید محمد کاظم سجادپور» مشاور ارشد وزیر امورخارجه ایران در گفت و گو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اظهار داشت: وضعیت بی ثبات منطقه خاورمیانه بر بقیه نقاط جهان تاثیر منفی می گذارد. تروریست ها از کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی همچون فرانسه، انگلیس و آسیای مرکزی به منطقه خاورمیانه هجوم آورده اند.

سجادپور خاطرنشان کرد: این مساله، چالشی جدید و واقعیت جغرافیایی و سیاسی نوینی است که ایران نیز اینک با آن مواجه است.
وی برخی از بازیگران خارجی را در وضعیت پیش آمده در منطقه خاورمیانه مقصر و مسئول دانست و از آن جمله به عربستان اشاره کرده و سیاست های این کشور را کوته بینانه خواند.
مشاور وزیر امورخارجه کشورمان ایران را بازیگر محکم و با نفوذ منطقه خاورمیانه خواند که دارای سطح امنیت بالای اجتماعی و سیاسی است.
سجادپور با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: میلیون ها ایرانی در انتخابات پارلمانی به صورت مسالمت آمیز و مطابق با قانون اساسی و بدون خشونت و درگیری حضور یافتند.
مشاور وزیر امورخارجه ایران با ستودن نقش روسیه در حل و فصل تنش ها و اختلافات منطقه ای به ویژه در مشارکت با ایران خاطرنشان کرد: در حال گشایش فصل جدیدی از روابط دو جانبه بر پایه احترام به هویت ملی و استقلال یکدیگر هستیم.
وی افزود: تشریک مساعی و همکاری ایران و روسیه به تغییر روند مناقشه مسلحانه در سوریه کمک کرده است. بسیاری از کشورها بر این باورند که مسکو و تهران از توانایی لازم برای تامین ثبات و امنیت منطقه برخوردارند.


برچسب ها: سوریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: