تحلیلگر شبکه سی‌ان‌بی‌سی پیش‌بینی کرد بزرگترین نگرانی درباره بازارهای نفتی در حال کمرنگ شدن است.
کد خبر: ۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴        12 March 2016
به گزارش باشگاه خبرنگارانپایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به قلم "آبیگیل استیونسون" نوشت: پیش‌بینی ارائه شده از سوی شرکت خدمات مالی و بانکداری "گلدمن ساکس،"  نور تازه‌ای از امید بر بازارهای نفتی تاباند. این موسسه پیش‌بینی کرد بهای جهانی نفت در پایین‌ترین سطح به 25 دلار خواهد رسید. این درحالیست که گلدمن ساکس پیش از این اعلام کرده بود بهای طلای سیاه در کمترین سطح به 20 دلار می‌رسد.

"جیمی کرمر،" مهمان برنامه "مَد مانی" در این باره گفت: وقتی بزرگترین و معتبرترین نهاد مالی پیش‌بینی خود از کفِ بهای نفت را افزایش داده است، می‌توان مطمئن بود که بازار در حال بهبود است و دیگر بحران نفت چالش اصلی روز نخواهد بود.

پیش‌بینی گلدمن ساکس نشان می‌دهد دسترسی شرکت‌های بزرگ نفتی به سهام بازارهای نقدی، تقاضا برای دریافت بنزین را بالا برده است و برخی از پروژه‌های نفتی را نیز لغو کرد. "بانک آو آمریکا،"  "جی‌پی مورگان" و "ولز فارگو"  به مقاصد فروش کوتاه مدت تبدیل شدند. درحالی که بسیاری از شرکت2ها در نتیجه کاهش بهای نفت به سود دست یافتند، وام‌هایی که از جانب این سه بانک ارائه شد و امتناع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی، چشم‌انداز اعتبار بازاهای نفتی تحت‌الشعاع قرار گرفته بود.

گزارش گلدمن ساکس نقاط مبهم و نامطمئن بازارهای نفتی را برطرف کرد و سرمایه‌گذاران بار دیگر می‌توانند در این حوزه به فعالیت بپردازند. آژانس بین‌المللی خارجی پیش‌بینی خود را نسبت به تقاضای نفت جهان در سال ۲۰۱۶ افزایش داد. این آژانس همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت کشورهای غیراوپکی در سال ۲۰۱۶ کاهش یابد.

بنا به پیش‌بینی جدید، تقاضای نفت در سال 2016 در جهان روزانه 95.8 میلیون بشکه خواهد بود که نسبت به پیش‌بینی قبلی 200 هزار بشکه افزایش یافته است.

همان‌طور که در گزارش قبلی این آژانس در ماه فوریه اعلام شده است، تقاضای نفت در سال 2016 بالغ بر 1.2میلیون بشکه نسبت به سال 2015 افزایش خواهد یافت. در ماه فوریه تولید نفت اوپک 90 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 32.61 میلیون بشکه در روز رسید.   

برچسب ها: سی ان بی سی ، نفت ، بازار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: