کد خبر: ۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹        19 September 2017

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و عزاداری حسینی ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما معرفی شد.


خبرگزاری فارس:در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و عزاداری حسینی ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما معرفی شد.

 اسامی ویژه برنامه‌های این شبکه برای ایام محرم به شرح زیر است:

ادب حضور    

مجموعه مستند ادب حضور در 10 قسمت 25 دقیقه ای به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که به مناسبت  ماه محرم الحرام به معرفی هیئات شاخص شهرستانهای کشور و مداحان جوان آنها می پردازد.

هیئاتی چون هیئت مکتب العباس تهران با مداحی حاج محمد باقر منصوری ، هیئت آل یس بوشهر ، بیت الرقیه زاهدان  ،مکتب الزهرا بندر عباس ، عاشورائیان بروجرد ،حسین جان گرگان ،روضه الزهرا دزفول با مداحی مهدی تدینی ، محبین اهل بیت قم با مداحی حاج احمد پناهیان ، یزد حسینیه ایران ، هیئت انصارالولایه یزد

در  این مجموعه مستند، مقدمات و آدابی که  انسان برای حضور در مجالس  عزاداری سید و سالار شهیدان باید رعایت کند ، را بیان می کنند.این برنامه  از شنبه اول مهر ماه، هر شب  ساعت 22:30 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد .

اشک دریا

برنامه اشک دریا عنوان نماهنگ هایی است که  در 12 قسمت   ۵ دقیقه ای سرود پایانی هیئات با موضوع  شهدا و دفاع مقدس را به تصویر می کشد. زمان پخش این برنامه از اول مهر ،هر روز ساعت 16 است.

در آستان خورشید

برنامه در آستان خورشید کاری از گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما به تهیه کنندگی   مهدی زمانی بیدختی که در 10  قسمت  60 دقیقه ای  از کربلا در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

در آستان خورشید از شنبه اول مهرماه هر شب ساعت ۲۳ با حضور حجه الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه به مباحث عاشورا ، ریشه های این نهضت و اهداف حماسه حسینی  می پردازد .گزارشگر برنامه مهیار عبدالهی است  و   اجرای برنامه را محمد حسین صیرفی  برعهده دارد .

پیر عشق

مجموعه مستند پیر عشق  کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی  شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سجادنوروزی  است که  در 5 قسمت 20 دقیقه ای  برای   ایام محرم تهیه شده است .این برنامه به گفتگو با  شاعران و مداحان اهل بیت درخصوص زندگینامه، دیدگاهشان به جهان هستی می پردازد.

در این برنامه پیرغلامانی  چون حاج غلامرضا سازگار ،حاج اکبر بازوبند  ،حاج مهدی آصفی و ... حضور دارند .این برنامه از اول مهر هر روز ساعت  17:00 از شبکه سه سیما پخش می شود.

مرا بپذیر

مجموعه مستند مرا بپذیر در5 قسمت  25 دقیقه ای به تهیه کنندگی میرکیوان خلیل پور در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما تولید   شده است.

 این مجموعه مستند به سفر گروهی از جوانان دانشجو به عتبات عالیات می پردازد . در هر قسمت  از این مجموعه به همراه جوانان دانشجو راهی شهرهای متبرک کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین، سامرا و دیگر اماکن متبرکه می شویم.

محور اصلی این مجموعه مستند به تصویر کشیدن روحیات و مکنونات قلبی جوانان دانشجو در این سفر روحانی است.   گفت و گوی انجام شده  با  جوانان دانشجو ، تمام احساسات و مکنونات قلبی آنها را به مخاطب منتقل می کند. روحیات و احساساتی از جنس  عشق و دلدادگی به اهل بیت علیه السلام.

این برنامه از5 مهر ساعت 15:30 روانه آنتن خواهد شد.

شابک

مجموعه برنامه  شابک با  موضوع  کتاب و کتابخوانی   در ایام محرم ، کتابهایی چون حسین بن علی، سه گانه آیت ا... بهجت و ... را معرفی می‌کند.

مجموعه برنامه شابک  در 100 قسمت 15 دقیقه ای کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه به  تهیه کنندگی رحیم صادقپور است که به موضوع  کتاب و کتابخوانی می پردازد  و دغدغه ی کتابخوانی را بامردم به اشتراک می‌گذارد.

از بخش های دیگر این برنامه  گفتگو با مهمانانی در حوزه نش، گفتگو با مردم، بیان موضوعات روز مرتبط با کتاب، نمایش مردمی مرتبط با کتاب معرفی شده و پوشش برنامه های مرتبط با کتاب است. این برنامه یکشنبه و سه شنبه ها ساعت  21:45 از شبکه سه سیما پخش می شود.

سخنرانی  و مداحی‌ها 

*برنامه‌ای با عنوان  موکب ثارالله به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد ،  در 11قسمت  15 دقیقه ای مداحی حاج مهدی رسولی از هیئت ثارالله زنجان   را از شنبه اول مهر ماه مصادف با اول محرم بعد از خبر شبانگاهی به تصویر می کشد . همچنین  مداحی حنیف طاهری نیز در 11 قسمت 15 دقیقه در این ایام هر روز ساعت 10:30  پخش می شود.

*مداحی سید مهدی میرداماد در 11 قسمت 17 دقیقه ای در هیئت رزمندگان قم هر روزساعت 18:30 روانه آنتن شبکه سه سیما می شود.

*مداحی حاج رمضانی و محمد رضا طاهری نیز به ترتیب هر روز ساعت 12:30 و 20:30 از شبکه سه سیما پخش می شود.

*سخنرانی حجه الاسلام  والمسلمین سید مهدی  میر باقری در هیئت ثارالله قم در 13 قسمت 30 دقیقه ای هر روز ساعت 6:30 به تهیه کنندگی محمد عرفان منش و همچنین سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین رفیعی در 11  قسمت 35 دقیقه ای،هر روز ساعت 17:30 پیرامون محرم  از شبکه سه  پخش خواهد شد.

مداحی مداحان جوان از شهرستان های مختلف کشور  و ارتباط زنده با مراکز استانها  در خصوص  مراسم عزاداری  حسینی با هدف ترویج عزاداری های سنتی از جمله برنامه هایی است که واحد پخش  شبکه سه سیما در کنار سایر برنامه های مناسبتی این ایام مهیا کرده است.

سمت خدا

در ایام محرم و صفر ،مجموعه برنامه "سمت خدا "با حضور  حجه الاسلام  والمسلمین عابدینی به موضوع سیره تربیتی  انبیا در قرآن  ، حجه الاسلام  والمسلمین قرائتی به مبحث اهمیت محرم و عزاداری ، حجه الاسلام  والمسلمین فرحزاد به شرح صحیفه سجادیه ، حجه الاسلام  والمسلمین نظری منفرد به شرح نامه های امام حسین به اشخاص مختلف و حجه الاسلام  والمسلمین لقمانی به بحث هنر خوب زیستن در سیره امام حسین(ع) می‌پردازد.

سمت خدا  کاری از گروه فرهنگ ومعارف اسلامی  شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی  است که هر روز  ساعت 13:00به جز پنج شنبه و جمعه از شبکه سه سیما به طور زنده پخش می شود و باز پخش آن روز بعد  ساعت 4:40  بامداد است.

 دوطرفه

این ویژه برنامه موضوع «عاشورا عرصه انتخاب» از شنبه اول مهر ماه از ساعت 15:00 روی آنتن شبکه سه  سیما  قرار می‌گیرد.

ویژه برنامه «دو طرفه» کاری از  گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سعید عباسی و جواد بیک محمدی است که با موضوع «عاشورا عرصه انتخاب» میزبان دکتر سنگری خواهد بود. 

در این 8 قسمت از مجموعه برنامه دوطرفه به مباحثی چون انتخاب در زمان ابتلا و امتحان، لزوم انتخاب، انتخاب بین حق و باطل، عافیت طلبی در انتخاب، انتخاب منفی، انتخاب مثبت، نقش انتخاب در سرنوشت انسان و نقش بسترها در انتخاب  پرداخته خواهد شد.

در بخش  مقتل خوانی نیز رسالت بوذری هر روز یک مقتل برگرفته از کتاب آه را با شیوه   نمایشی اجرا می‌کند.

معرفی کتاب و وله های محرمی از  بخش های دیگر این ویژه برنامه است. 

مجموعه  تلویزیونی عقیق

سریال «عقیق» در 10 قسمت 40 دقیقه ای به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی از شنبه اول مهر ماه مطابق با دوم  محرم الحرام 1439 از ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.

سریال «عقیق» عاشقانه‌ای است در دل تاریخ که سعید نعمت الله آن را در 10قسمت به نگارش در آورده است.

در خلاصه داستان سریال «عقیق» آمده است: به عَجز مهمونم می کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضاییه که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریه، این رضاییه که تو می‌خوای…

بازیگران این مجموعه عبارتند از: شبنم مقدمی، علیرضا آرا، نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، داریوش سلیمی، ندا عقیقی، کریم امینی، جمال فوادیان، فردین شاه حسینی، مجید رحمتی با حضور هدایت هاشمی و با هنرمندی نادر فلاح.

سایر عوامل «عقیق» عبارتند از: مشاور تاریخی: سیروس سعدوندیان، مدیر هنری صحنه و لباس: مجید میرفخرایی،دستیار کارگردان: مجید مافی،دستیار تهیه کننده: سید سجاد طباطبایی ، برنامه ریز: فرشاد ارج، مدیر تولید: فرشید رئوفی،مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، صدابردار: امیر حاتمی،طراح صحنه: عباس حاج درویش،طراح لباس: سمیرا شجاعی، طراح گریم: کامران خلج، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، جلوه های میدانی: حمید رسولیان، مدیر تدارکات: مهدی آقامحمدی، منشی صحنه: مهین شهبازی، عکاس: محمد دارایی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای : ملیکا  مومنی راد  و  مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا. باز پخش این سریال ساعت 1:30  بامداد، 10و 14 روز بعد است.

*برنامه‌های «حالا خورشید»، «طبیب» و «جدول» نیز هر روز موضوعات خود را با مباحث عاشورایی و حماسه حسینی همراه خواهند کرد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: