سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از سه بازیکن کلیدی تیم تحت‌هدایت برانکو ایوانکوویچ تمجید ویژه‌ای کرد.
کد خبر: ۲۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱        19 September 2017
پرسپولیس


به گزارش اطلس خبر به نقل از تسنیم، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 بین دو تیم پرسپولیس و الهلال عربستان، نگاهی به چند بازیکن کلیدی انداخته‌ که می‌توانند تفاوت را رقم بزند. این سایت نوشت: ابتدا از غول‌های تهرانی آغاز می‌کنیم که از یک مهاجم گلزن، بازیسازی مستعد و دفاع راست جوانی که به تأثیرگذری‌اش همچنان ادامه می‌دهد، بهره می‌برد.

مهدی طارمی/ پست: مهاجم/ سن: 25 سال/ ملیت: ایرانی

عادلانه است که بگوییم سال 2017 سال مهدی طارمی بوده است. او که عضو تیم ملی ایران است که در فاصله دو هفته مانده به اتمام مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2018 بدون شکست جواز حضور در جام جهانی روسیه را گرفت، پرسپولیس را هم برای رسیدن به اولین حضورش در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا سوق داد.

پس از به ثمر رساندن 6 گل در مرحله گروهی، طارمی در بازی برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الاهلی عربستان مجدداً موفق به گلزنی شد. محصول آکادمی برق بوشهر متخصص محوطه جریمه است، بازیکنی که تمامی گل‌هایش در این رقابت‌ها از داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده و در نبردهای هوایی تبحر خاصی داشته و غریزه تمام‌کنندگی بالایی نیز دارد.

آمار طارمی در بازی‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا: 10 بازی/ 32 شوت/ 7 گل زده/ 46 درصد دقت شوت/ 49 پیروزی در نبردهای تن به تن/ 26 پیروزی در نبردهای هوایی

طارمی در هر بازی به طور میانگین 3.2 شوت به سمت دروازه رقبا زده که میزان دقت شوت او 46 درصد بوده و نیمی از شوت‌های پرسپولیس تا به این مرحله از رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان به نام او ثبت شده است. طارمی در دو بازی رفت و برگشت از گروه D فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا نتوانست دروازه الهلال را باز کند، تیمی که هنوز در این رقابت‌ها طعم شکست را نچشیده است.

محسن مسلمان/ پست: هافبک/ سن: 26 سال/ ملیت: ایرانی

برخلاف طارمی، محسن مسلمان می‌داند که گلزنی به الهلال چه حسی دارد، چرا که در بازی رفت دو تیم در هفته اول از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق به گشودن دروازه الهلال شد. درست است که این بازیساز پرسپولیس پس از گلزنی برابر الهلال موفق به زدن گل نشده، اما با اختلاف خلاق‌ترین بازیکن این تیم به شمار می‌رود.

مسلمان در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا 21 موقعیت گلزنی خلق کرده و در جایی که هالک و وو لی، هر دو از شانگهای اس‌آی‌پی‌جی چین در بین بازیکنان حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا از این حیث بهترین آمار را دارند، اهمیت این بازیکن برای پرسپولیس به خودی خود آشکار می‌شود.   

مسلمان به خاطر توانایی بالای پاس دادن و تکنیک فوق‌العاده‌اش مورد توجه قرار گرفته و از زمانی که در سال 2016 از ذوب‌آهن به پرسپولیس تهران ملحق شد، پیشرفت کرده است. این بازیکن 26 ساله که در حالت عادی کامل‌ترین هافبک میانی پرسپولیس پشت‌سر طارمی است، بازیکنی که است که با حضور علی علیپور و وحید امیری در جناحین بازی را به حریف دیکته می‌کند.

صادق محرمی/ پست: مدافع/ سن: 21 سال/ ملیت: ایرانی

صادق محرمی با 21 تکل موفق، بهترین آمار را در بین بازیکنان چهار تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا دارد و این عدد درست به اندازه سن این مدافع سرسخت مستعد است. او اهل شهر هشتپر، واقع در شمال ایران است و پیش از اینکه سال گذشته به پرسپولیس ملحق شود،  در رده‌های مختلف سنی باشگاه ملوان بندرانزلی رشد و پیشرفت کرده است.

بازیکن تیم زیر 23 سال ایران، بیشتر در پست دفاع راست مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مجوز شرکت در کارهای هجومی تیمش را نیز دارد. محرمی که در 79 نبردهای تن به تن پیروز بوده، از این حیث پشت‌سر هالک برزیلی از شانگهای اس‌آی‌پی‌جی چین است و با 81 درصد دقت پاس و 76 درصد دقت پاس در نیمه زمین حریف، آماری تأثیرگذار از خود برجای گذاشته است.

این مدافع جوان در دیدار برگشت برابر الاهلی از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بازیکن ذخیره‌ای بود که مورد استفاده قرار نگرفت و این تنها بازی بود که صادق محرمی از ابتدای فصل جاری لیک قهرمانان برای پرسپولیس به میدان نرفت. قطعاً این ستاره نوظهور در ترکیب پرسپولیس برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها خواهد بود.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: