وزیر رفاه اذعان کرد
وزیر رفاه گفت: با جامعه‌ای پر از تنش طرف هستیم که بسیاری از افراد آن در خانواده تنها هستند یا تنها و رها شده زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸        19 September 2017
خبرگزاری فارس: شاهد ترکیب فقر و نابرابری در جامعه هستیم/تنظیم بخشنامه‌ای جدید برای مبارزه با فقر خشن

به گزارش اطلس خبر به نقل از فارس، علی ربیعی در مراسم افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی گفت: در حال حاضر ترکیب فقر و نابرابری تغییر کرده و این در حالی است که مشکلات عصر امروز صنعتی و پساصنعتی به طور همزمان طی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ سازمان بهزیستی یک سازمان تخصصی است که برای کنترل و کاهش آسیب نقش مهمی ایفا می‌کند و در دنیای امروز با جامعه‌ای پر از تنش این سازمان می‌تواند راهگشا باشد. 

وی گفت: برای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دولت اقدامات مؤثری انجام داده و می‌خواهیم با تدوین برنامه‌های جدید در جهت رفع‌شان اقدام کنیم.

وزیر رفاه ادامه داد: در شرایطی با جامعه‌ای طرف هستیم که بسیاری از افراد آن در خانواده تنها هستند یا افراد تنها و رها شده زندگی می‌کنند یا جامعه‌ای پر از تنش داریم که با امید و  اقدامات دولت بسیاری از این مشکلات کنترل شده و در حال کم شدن است.

وی با اشاره به اینکه به دانش و سازمانی پرتجربه باید مجهز شویم تا در برخورد با آسیب‌ها تخصصی وارد عمل شویم، گفت: به همین دلیل به دنبال این هستیم که بهزیستی را در خانه‌ها دنبال کنیم و هر فرد در قبال دیگران احساس مسئولیت کند و به نوعی مددکار باشد.

ربیعی با اشاره به گفته‌های معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر آوردن بخشنامه‌های برای مبارزه با فقر خشن، گفت: از بین بردن فقر شدید و کنترل انواع فقر از جمله فقر مطلق در دستور کار دولت قرار دارد چرا که برای فقر درمان و آموزش اقدامات انجام داده‌ایم و فقر معیشتی را نیز در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در مورد فقر مسکن نیز با ایجاد مسکن حمایتی اقدامات خوبی را ارائه کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با درمان فقر شدید و کنترل آن آرامش را به مردم هدیه دهیم.

وزیر رفاه تصریح کرد: در پیچ و خم دنیای جدید و تغییر سبک زندگی شاهد این ترکیب فقر و نابرابری هستیم که دولت با نگاهی ویژه به گفت‌وگو اجتماعی و اجتماعی کردن مردم در جامعه برنامه‌ فقرزدایی را دنبال می‌کند و معتقدیم هر چه سازمان بهزیستی بزرگ‌تر شود کاهش آسیب محقق شده و آسیب‌های اجتماعی کوچک‌تر می‌شوند.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: