مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر اساس دستمزد 712 هزار و 425 تومانی، حداقل یک‌میلیون و 424 هزار و 500 تومان خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶        09 March 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس، سهراب مختاری در تشریح حداقل و حداکثر عیدی و پاداش پایان سال کارگران اظهار داشت: عیدی و پاداش پایان سال کارگران معادل دو برابر حقوق ثابت ماهیانه آنان است.

 وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این مصوبه، تمام کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار موظفند به نسبت یک سال کار هر کارگر 60 روز دستمزد ثابت را در قالب عیدی و پاداش پرداخت کنند.

این مسئول ادامه داد: البته این گونه نیست که کارفرما بتواند به هر میزان که مایل بود عیدی و پاداش پایان سال کارگران را محاسبه کند و آن را به میزان بالا پرداخت کند بلکه محاسبه آن تابع کف و سقف پرداخت است.

مختاری با تاکید بر این که سقف عیدی و پاداش پایان سال کارگران نباید از سه برابر حقوق ثابت تجاوز کند، بیان کرد: عیدی و پاداشی که کارگران دریافت می‌کنند بر اساس دستمزد 712 هزار و 425 تومانی، حداقل یک‌میلیون و 424 هزار و 500 تومان است.

وی تصریح کرد: در تعیین و نوسان عیدی و پاداش، تنها پایه سنوات محاسبه می‌شود و حق مسکن، حق اولاد، بن کارگری و اضافه کار در آن لحاظ نخواهد شد.

مختاری بیان کرد: همچنین حداکثر عیدی و پاداش پایان سال که کارگران دریافت می‌کنند براساس سقف حقوق یک‌میلیون و 68 هزار و 639 تومان محاسبه می‌شود و رقم عیدی و پاداش مشمولین این ردیف حقوقی و بالاتر از آن، نهایتا دو میلیون و 137 هزار و 275 تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین در خصوص عیدی و پاداش افرادی که پاره وقت کار می کنند و یا کمتر از یک سال سابقه کار در یک کارگاه را دارند گفت: عیدی و پاداش پایان کار این افراد به میزان مدت اشتغال به کارشان و بر اساس همان فرمول دو برابر حقوق محاسبه می‌شود.

مختاری ابراز داشت: هر فرد حتی برای یک ماه در یک واحد کارگاهی مشمول دریافت پاداش و عیدی است و پاداش وعیدی وی بر همین اساس محاسبه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عیدی و پاداش کارگران شاغل در بخش دولتی و همچنین شاغلان رسمی، پیمانی، قرارداد معین و ساعتی بر اساس مصوبه اعلامی دولت محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: عیدی و پاداش پایان سال کارگران کارمزدی نیز دو برابر میانگین مجموع پرداختی به آن‌ها در 90 روز کارکرد آخرشان محاسبه می‌شود.

برچسب ها: عیدی ، کارگران ، پاداش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: