مجری برنامه «راز آرماگدون»‌ گفت: ما در عرصه رسانه هم نباید عقب نشینی کنیم. به تعبیر دوست نویسنده‌ای اتفاقا عرصه فرهنگ، عرصه تهاجم است و ظهور اسلام، خودش تهاجم بود.
کد خبر: ۲۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰        31 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری فارس: «پژمان کریمی» مجری برنامه «راز آرماگدون» که در حال بازپخش از شبکه آموزش سیماست، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: «راز آرماگدون» یکی از معدود برنامه‌های اثرگذار سیما بود که اتفاقا بازتاب‌های فرامرزی هم داشت.

وی با اشاره به این بازتاب‌ها افزود: در دانشگاه عبری تل‌آویو یک روز سمیناری به بررسی یکی از قسمت‌های این مجموعه اختصاص یافت که در آن از حرف‌های من با متنی از سعید مستغاثی که به انگلیسی ترجمه شده بود، استفاده شد. همچنین در این سمینار درباره اهداف ساخت این مجموعه و تبعات ساخت و پخش آن در رسانه جمهوری اسلامی صحبت کردند که این موضوع نشان می‌دهد وقتی دشمن چنین کاری می‌کند، حتما کار تاثیرگذاری دیده که سمیناری را در این باره برگزار کرده است.

کریمی در ادامه بیان داشت: علاوه بر این در امریکا کتابی با زبان انگلیسی منتشر شد و در آن به بخش‌هایی از «راز آرماگدون» که در حوزه سینمای ایران هست و به نقد جریان شبه روشنفکری سینما می‌پردازد اشاره کرد و آن حرف‌ها را هدف نقد قرار داد. بنابر این فکر می‌کنم این برنامه که با سعی و تلاش سعید مستغاثی کارگردان و جعفریان تهیه کننده تولید شد، تاثیر گذار بوده و به اهدافی که برای خود ترسیم کرده رسیده است.

وی ادامه داد: جالب است بدانید این مجموعه در داخل کشور با بازتاب‌های سرکوب گرانه از ناحیه جریان‌ شبه روشنفکری مواجه شد. به شکلی که برخی از کارشناسانی که با ما و برنامه راز آرماگدون ارتباط برقرار کرده بودند و در برنامه حاضر شدند و صحبت کردند از جمله یکی از منتقدین سینما به شدت هدف تهاجم همکارانش که در اردوگاه جریان شبه روشنفکری بودند، قرار گرفت.

مجری برنامه با اشاره به اولین اجرای تلویزیونی خود در «راز آرماگدون» افزود: با وجود اینکه در این برنامه اولین اجرایم را تحربه کردم و در کارنامه کاریم برنامه‌های مختلفی را اجرا کردم، اما اگر قرارباشد در تلویزیون به طور مشخص از کاری نام ببرم، راز آرماگدون است چراکه خیلی دوستش داشتم و باز هم دوست دارم چنین کاری را اجرا کنم.

وی ادامه داد: نیاز امروز رسانه ملی ما هم ساخت چنین برنامه‌هایی است. برنامه‌هایی مثل «راز»، «جهان آرا» و «راز آرماگدون» که بدون رودربایستی حرفشان بزنند. متاسفانه بسیاری از برنامه‌سازان ما در حرف زدن رودربایستی می‌کنند، من همیشه می‌گویم مگر آن طرف آبی‌ها با ما رودربایستی دارند که ما با آنها رودربایستی کنیم؟ و بعد ما به چه دلیل باید مدام رودربایستی کنیم که دیگران جلوتر بیایند. در حالیکه اینها جنگ رسانه‌ای است. شما در جنگ کلاسیک وقتی عقب بروید، تا اندازه‌ای عقب نشینی شما به عنوان عقب نشینی تاکتیکی ارزیابی می‌شود و همیشه این عقب نشینی تاکتیکی نیست.

خبرنگار روزنامه کیهان درباره اینکه عرصه فرهنگ،‌عرصه تهاجم است، بیان داشت: ما در عرصه رسانه هم نباید عقب نشینی کنیم. به تعبیر دوست نویسنده‌ای اتفاقا عرصه فرهنگ، عرصه تهاجم است و ظهور اسلام، خودش تهاجم بود. ما باید در عرصه فرهنگ تهاجم فرهنگی کنیم، اما دائما در حال دفاع فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به موفقیت برنامه «راز آرماگدون» ادامه داد: فکر می‌کنید چرا «راز آرماگدون» برنامه خوبی است؟ به این دلیل که تهاجم کرد و مثل برنامه‌های دیگر در لاک دفاعی نرفت و این تهاجم هم درست و حساب شده بود و متن برنامه متنی مستدل و مصداقی همراه با اسناد بود. برای مثال فلان خانواده ماهیت بهایی داشت و در عرصه سینما نفوذ کرد و هنوز هم ما تاثیراتش را در جامعه می‌بینیم. در اینجا خانواده به معنی خانواده فرهنگی است.

کریمی در ادامه بیان داشت: تمامی اینها با ارائه اسناد صورت می‌گیرد. وقتی ما می‌گوییم گروهی از مجله‌ها مروج عرفان‌های نوظهور هستند این با سند صورت می‌گیرد و وقتی می‌گوییم برخی شبکه‌های ماهواره‌ای تحت تاثیر صهیونیست هستند با سند این حرف را می‌زنیم.

وی درباره ویژگی‌های این برنامه نیز گفت: یکی از ویژگی‌های «راز آرماگدون» ارائه سند است و آقایان جعفریان و مستغاثی برای رسیدن به مستدل صحبت کردن زحمات فراوانی کشیدند، نه اینکه بخواهند شعاری و با برانگیختن احساس مخاطب حرف بزنند بلکه نمی‌خواستند حرفی سطحی بزنند. در این برنامه تظاهرات هنری کمتری دیدیم و بیشتر هدف این بوده تا با زبانی درست و منطقی کاری تاثیرگذار ارائه شود.

این مجری به حاشیه‌های موجود در این برنامه اشاره کرد و افزود: این برنامه همه قسمت‌هایش درست بود. من به عنوان فردی که سری چهارم این برنامه را اجرا می‌کردم، همه متون و قسمت‌هایش را تاثیرگذار می‌دانم. چه آن قسمتی که درباره عرفان‌های نوظهور صحبت کردیم و چه قسمتی که درباره نفوذ بهاییت در رسانه‌های دوران پهلوی حرف می‌زدیم. چه برنامه‌ای که درباره نشریات دوم خردادی و متاثر بودن آنها از برخی کلونی‌های صهیونی صحبت کردیم. جالب است بدانید این برنامه در سال 90 یکی پس از دیگری از چندین شبکه در سیما پخش شد که نشان از تاثیرگذاری این برنامه دارد و تعجبم از این است که چرا الان شبکه آموزش در ساعت 1:30 بامداد  این برنامه را پخش می‌کند! امیدوارم روزی در شبکه پرس تی ویزیرنویس انگلیسی این برنامه هم پخش شود. البته فکر نکنید منشورم به برنامه‌هایی است که خودم اجرا کردم، بلکه اتفاقا برنامههای سری اول دوم و سوم را می‌گویم.

وی با توضیحی کوتاه درباره نام انتخاب شده در این برنامه ادامه داد: آرماگدون طبق روایات صهیونیست محل جنگ آخر الزمان است. قوم برگزیده در محلی که جایی در فلسطین اشغالی است با دشمن مقابله می‌کند. در زمان جنگ سرد شوروی را دشمن می‌گفتند، اما الان منظور از دشمن مسلمان‌ها هستند. در «راز آرماگدون» گفتیم تحرکاتی که به بهانه‌های افسانه‌ها و روایات صهیونی ارائه می‌شود چه پشت پرده‌ای دارد و امروز با ابزار فرهنگ و ابزار هنر صهیونیست‌ها آشنا شده و متوجه شدیم که اینها چه اهدافی را دنبال می‌کنند.

کریمی در ادامه بیان داشت: وقتی ما در این برنامه از تاریخ ایران صحبت می‌کنیم حرف‌هایی در این برنامه زده می‌شود که درکمتر برنامه‌ای دیدیم و هنوز هم نمی‌دانم که چرا برخی از ناگفته‌ها در رسانه‌ها گفته نمی‌شود و فکر می‌کنم شایسته نیست که فقط برخی برنامه‌ها از این حرف‌ها بزنند.

وی ادامه داد: به نظرم باید نهضتی در برنامه سازی و حوزه تلویزیون و سینما  که دو رسانه تاثیرگذار هستند، پا بگیرد. تا دربرگیرنده رسالت افشای هویت جریان‌ها و کلونی‌های صهیونی با ماهیت داخلی و خارجی باشد.

مجری برنامه «راز آرماگدون» گفت: این رودربایستی‌ها است که معضلاتی را مثل معضلات امروز جامعه بوجود می آورد. مثل اینکه الان در سینمای ایران می‌خواهید درباره تاریخ حرفی بزنید به شما حمله می‌کنند.

کریمی با اشاره به ساخت ادامه این مستند مسابقه  گفت: باید این سوال را از تهیه کننده و کارگردانان بپرسید، اما فکر می‌کنم دلیل اصلی‌شان کمبود بودجه است.

وی در پایان افزود: توقع دارم برنامه‌هایی مثل «راز و «جهان آرا» و «راز آرماگدون» تکثیر شوند، ‌البته نه در حوزه تلویزیون بلکه در حوزه رادیو هم اینطور باشد. لبته من دررادیو تلاش می کنم که در برخی از برنامه‌هایی که دارم این کار را انجام دهم و درباره این موضوع‌ها حرف بزنم و اینها مقطعی است و به جایی هم نخواهد رسید.

به گزارش فارس برنامه «راز آرماگدون» به کارگردانی سعید مستغاثی و تهیه کنندگی جعفریان در سال 90 از شبکه‌های سیما پخش شد و این روزها بازپخش آن از شبکه آموزش سیما بروی آنتن می‌رود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: