رویارویی تیم های قعرنشین استقلال اهواز و راه آهن تهران در کنار میزبانی آبی پوشان صدرنشین پایتخت از پدیده مشهد و زورآزمایی علی دایی و برانکو ایوانکوویچ در دیدار صبای قم با پرسپولیس، می تواند از حساس ترین بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در روزهای پایان هفته باشد.
کد خبر: ۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰        09 March 2016
به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته بیست و سوم که آخرین بازی های لیگ برتر فوتبال در سال ۹۴ محسوب می شود از روز پنجشنبه ۲۰ اسفندماه آغاز می شود که در جریان آن استقلال تهران صدرنشین جدول رده بندی میزبان پدیده مشهد است.
آبی پوشان پایتخت که از ابتدای فصل خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کرده اند در دو دیدار گذشته با وجود در اختیار نداشتن چند مهره اصلی خود که محروم و مصدوم بوده اند با اتکاء به نفرات جوان به پیروزی دست یافته اند تا با ۴۲ امتیاز، صدر جدول را از آن خود کنند.
هرچند به گواه کارشناسان، استقلال بازی های زیبایی را در لیگ برتر به نمایش نمی گذارد، اما تیم تحت هدایت پرویز مظلومی به خوبی راه بردن را پیدا کرده است و پنجشنبه نیز برابر پدیده ای قرار می گیرد که چند بازیکن ثابت خود بخصوص در خط دفاعی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.
بازگشت امید ابراهیمی، خسرو حیدری و جابر انصاری به ترکیب استقلال بدون تردید قدرت آبی پوشان تهران را دو چندان خواهد کرد تا این تیم بتواند در کنار حمایت تماشاگرانش شانس زیادی برای کسب ۳ امتیاز برابر پدیده مشهد داشته باشد.
سیاه جامگان مشهد یکی دیگر از فانوس به دستان لیگ برتر درحالی میزبان سپاهان است که زرد پوشان اصفهانی این روزها حال روز خوشی ندارند. رویارویی فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان با این تیم اصفهانی یکی از جذابیت های این دیدار است، چراکه سپاهان نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر را تحت هدایت کاظمی به دست آورد.
نفت تهران که فراز و نشیب های زیادی در این فصل داشته است در ورزشگاه تختی برابر گسترش فولاد تبریز قرار می گیرد. گسترش در این فصل فراتر از انتظار نشان داده و در صورت برتری در این دیدار می تواند خود را به جمع بالانشینان جدول برساند.
استقلال خوزستان که با ۴۱ امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار داد در انزلی میهمان ملوان است.ملوانی ها که هفته هاست در حسرت پیروزی باقی مانده اند و همچنان بدون سرمربی بازی می کنند در صورت عدم کسب برتری در این دیدار خانگی به طور کامل وارد منطقه سقوط خواهند شد.
در یکی دیگر از دیدارهای حساس روز پنجشنبه، ذوب آهن اصفهان که در رده سوم جدول ایستاده و با سرمربیگری یحیی گل محمدی فوتبال زیبایی را ارائه می کند میزبان سایپا یکی دیگر از تیم های خوب فصل جاری است.
تراکتورسازی تبریز که از زمان انتصاب امیرقلعه نویی به عنوان سرمربی با تحول روبرو شده و روی روند مثبت قرار گرفته است پس از تساوی ارزشمند هفته گذشته مقابل پرسپولیس در تهران، این هفته میزبان فولادخوزستان خواهد بود.
روز جمعه، تیم های قعرنشین استقلال اهواز و راه آهن در اهواز به مصاف هم می روند تا آخرین شانس های خود برای بقاء در لیگ برتر را آزمایش کنند. استقلال اهواز در صورت عدم پیروزی در این بازی خانگی دیگر شانس چندانی برای ماندن در لیگ نخواهد داشت و از سوی دیگر راه آهن که با سرمربی یونانی و جدید خود نشان داد با تحول زیادی در روش بازی اش مواجه شده است، می خواهد با کسب برتری در این دیدار، بازهم لیگ برتری بماند.
در نهایت، صبای قم میزبان پرسپولیسی است که در هفته های اخیر بارها برتری خود برابر حریفان را با تساوی عوض کرده و امتیازات حساسی را از دست داده است.
نبرد علی دایی با پرسپولیس همواره از جذابیت های خاصی برخوردار بوده است و حالا زورآزمایی او با برانکو ایوانکوویچ که در هفته های گذشته مصاحبه های تندی نیز برعلیه یکدیگر انجام داده و خبرساز بوده اند، یکی از مهمترین اتفاقات هفته بیست و سوم لیگ برتر است.
بدون تردید دیدار با صبا آخرین فرصت برای پرسپولیس است که این تیم شانس های اندک خود برای رسیدن به سکوی قهرمانی در فصل جاری را زنده نگه دارد.
سرخپوشان در این دیدار، محسن بنگر و رامین رضائیان بازیکنان تاثیرگذار خط دفاعی تیمشان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.
برنامه مسابقات:
پنجشنبه ۲۰ اسفندماه/
*استقلال تهران - پدیده خراسان/ ورزشگاه آزادی /ساعت ۱۷:۳۰
داور وسط: احمد صالحی/ کمک ها: حمید غمزه و رحیم شاهین/ ناظر: هدایت ممبینی
*سیاه جامگان مشهد - سپاهان اصفهان/ ورزشگاه ثامن الائمه مشهد/ ساعت ۱۵:۳۰
داور وسط: علیرضا فغانی/ کمک ها: علیرضا ایلدروم و سعید آل وردی/ ناظر: محمدعلی فروغی
*نفت تهران - گسترش فولاد تبریز/ ورزشگاه تختی تهران/ ساعت ۱۶
داور وسط: یداله جهانبازی/ کمک ها: حمید سبحانی و یعقوب سخندان / ناظر: مسعود عنایت
*ذوب آهن اصفهان - سایپا/ ورزشگاه فولاد شهراصفهان/ ساعت ۱۷:۳۰
داور وسط:محمدحسین زاهدی فرد/کمک ها: مهدی عالیقدر و امیر ماهانی/ ناظر:یداله باعزم
*تراکتورسازی تبریز - فولاد خوزستان/ ورزشگاه یادگارامام (ره) / ساعت ۱۶:۳۰
داور وسط: رضا کرمانشاهی/ کمک ها: بابک داوری و محمد عطایی/ ناظر: محمدرضا فلاح
*ملوان بندر انزلی - استقلال خوزستان/ ورزشگاه تختی انزلی/ ساعت ۱۶:۳۰
داور وسط: حسین زرگر / کمک ها: محمد منصوری و یعقوب حجتی / ناظر: بهرام مهرپیما
جمعه ۲۱ اسفندماه:
*استقلال اهواز - راه آهن تهران/ ورزشگاه تختی / ساعت ۱۶:۳۰
داور وسط: رضا عادل / کمک ها: فرزاد بهرامی و حسین رحیمی پور/ ناظر: سعید بطحای
*صبای قم - پرسپولیس/ ورزشگاه یادگار امام (ره) / ساعت ۱۶
داور وسط: اشکان خورشیدی/ کمک ها: رضا سخندان و حسن ظهیری / ناظر: مسعود مرادی
جدول رده بندی:
۱ - استقلال تهران ۴۲ امتیاز
۲ – استقلال خوزستان ۴۱ امتیاز
۳- ذوب آهن ۳۷ امتیاز
۴- پرسپولیس ۳۶ امتیاز
۵- سایپا ۳۶ امتیاز
۶- تراکتورسازی ۳۲ امتیاز
۷-نفت تهران ۳۲ امتیاز
۸-گسترش فولادتبریز ۳۱ امتیاز
۹-صبای قم ۳۱ امتیاز
۱۰-پدیده مشهد ۲۹ امتیاز
۱۱-سپاهان اصفهان ۲۶ امتیاز
۱۲-فولادخوزستان ۲۴ امتیاز
۱۳-ملوان انزلی ۲۱ امتیاز
۱۴-سیاه جامگان مشهد ۲۰ امتیاز
۱۵-راه آهن تهران ۱۸ امتیاز
۱۶-استقلال اهواز ۹ امتیاز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: