رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ادامه مذاکره با فاینانسورها برای تأمین منابع مالی خرید هواپیماها خبر داد و گفت:‌ ایرباس و ای‌تی‌آر برای تأمین قسمتی از فاینانس اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴        17 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم: رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ادامه مذاکره با فاینانسور‌ها برای تأمین منابع مالی خرید هواپیما‌ها خبر داد و گفت: ایرباس و ای‌تی‌آر برای تأمین قسمتی از فاینانس اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
علی عابدزاده اظهار کرد: هنوز مذاکره با فاینانس‌کننده‌ها ادامه دارد و همکاران در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیگیر این موضوع هستند.
 
وی تصریح کرد: همچنین کمپانی‌های ایرباس و ای‌تی‌آر نیز این آمادگی را دارند که تأمین قسمتی از فاینانس را به‌عهده بگیرند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که "شرکت‌هایی که با آن‌ها در حال مذاکره هستید از چه کشورهایی هستند؟ "، افزود: این سؤال را از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بپرسید.
 
یکی از موانعی که خرید هواپیما از ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر را با مانع جدی مواجه کرده، مباحث مربوط به تأمین منابع مالی است. این مسئله طی ماه‌های اخیر به چالشی اساسی برای وزیر راه و شهرسازی و برخی زیرمجموعه وزارتخانه تحت مدیریت وی تبدیل شده است، موضوعی که تاکنون دولت و وزارت راه و شهرسازی نتوانسته‌اند آن را حل کنند به‌طوری که ۷ فروند هواپیمایی که تاکنون به ایران وارد شده (سه فروند ایرباس و ۴ فروند ای‌تی‌آر) نقداً و از محل منابع صندوق توسعه ملی خریداری شده‌اند.
 
تأمین منابع مالی خرید ۲۰۰ فروند هواپیما برای ایران‌ایر پاشنه آشیل قرارداد‌ها با بوئینگ، ایرباس و ای‌تی‌آر به شمار می‌آید.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: