معاون رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد در سفر به اراضی اشغالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به امضاء تفاهم‌نامه امنیتی میان واشنگتن و تل‌آویو متقاعد کند.
کد خبر: ۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱        08 March 2016
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت، هدف سفر «جو بایدن» به اراضی اشغالی متقاعد کردن «بنیامین نتانیاهو» به امضاء تفاهم‌نامه میان اسرائیل و آمریکاست؛ تفاهم‌نامه‌ای که کمک امنیتی مداوم واشنگتن به تل‌آویو ظرف 10 سال آینده را تضمین می‌کند.

چندی پیش بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منتظر رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌ماند تا اینکه بتواند با وی به یک توافق نظامی بهتر دست پیدا کند.

اما واشنگتن به نتانیاهو اعلام کرد که بسته کمک نظامی آمریکا به اسرائیل را امضا کند زیرا با ورود رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به کاخ سفید، توافق بهتری در این زمینه حاصل نمی‌شود.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش کرد، بعد از سه دوره مذاکره بین آمریکا و رژیم صهیونیستی، مذاکرات درباره بسته جدید کمک نظامی آمریکا به تل‌آویو به بن بست رسید زیرا دو طرف تلاش می‌کنند تا برای یکدیگر قلدری کنند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن قصد دارد در سفر به اراضی اشغالی نتانیاهو را به امضاء این تفاهم‌نامه پیش از پایان ریاست جمهوری آمریکا متقاعد کند. واشنگتن امیدوار است بایدن بتواند برخی از اختلافات را برطرف کند.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، اختلافات بسیاری میان آمریکا و اسرائیل بر سر بسته کمک‌های امنیتی واشنگتن وجود دارد. اسرائیل خواستار آن است که کمک‌های آمریکا پاسخی برای تهدید فزاینده ایران بعد از توافق هسته‌ای فراهم سازد. به علاوه، آمریکا مایل است علاوه بر 3 میلیارد دلاری که برای کمک به اسرائیل تصویب کرده، 5 میلیارد دلار دیگر نیز تصویب کند اما اسرائیل خواستار افزایش 10 تا 15 میلیارد دلاری کمک امنیتی آمریکاست.

بر اساس این گزارش، قرار است بایدن برای پیشبرد مذاکرات میان اسرائیل و ترکیه برای عادی‌سازی روابط میان آنکارا و تل‌آویو نیز تلاش کند.

بایدن قرار است امروز (سه‌شنبه) برای انجام سفری دو روزه وارد اراضی اشغالی شود.

برچسب ها: نتانیاهو ، بایدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: