مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خراسان شمالی خبر داد
مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از افزایش 140 درصدی پرونده‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز در سال گذشته نسبت به سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷        24 June 2017
خبرگزاری فارس: افزایش 140 درصدی قاچاق کالا و ارز در خراسان شمالی


به گزارش اطلس خبر به نقل از فارس، سید جواد سیدالموسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران خراسان شمالی صلاحیت بررسی و رسیدگی به قاچاق کالا و ارز را در دستور کار سازمان تعزیرات حکومتی دانست و گفت: از جمله وظایف سازمان تعزیرات حکومتی، بررسی و مقابله با قاچاق کالا و ارز است که اگر مبارزه جدی در این امر صورت بگیرد به سمت تولید و اشتغال حرکت می‌کنیم.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خراسان شمالی مقابله با گران‌فروشی و کم‌فروشی را از دیگر صلاحیت‌های سازمان دانست.

وی در خصوص اجرای طرح نظارتی ضیافت در ماه مبارک رمضان گفت: طرح نظارتی ضیافت با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مقابله با گران‌فروشی در ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد که تاکنون 47 فقره پرونده در حال بررسی است که بعد از اتمام این طرح در آخرین روز از ماه مبارک رمضان، میزان تخلفات به تفصیل ارائه می‌شود.

سیدالموسوی با اشاره به افزایش میزان تخلفات در قاچاق کالا و ارز در سال 95 گفت: تعداد 3841 پرونده در سال 95 رسیدگی شده است که نسبت به سال 94 در حوزه‌ی کالا و خدمات با افزایش 10 درصدی، تعداد 3200 پرونده رسیدگی شده است و در حوزه قاچاق کالا و ارز با رشد 140 درصدی مواجه بوده‌ایم و در حوزه بهداشت، درمان و دارو رشد 64 درصدی را مشاهده می‌کنیم.

وی مبلغ تخلفات در حوزه ی قاچاق کالا و ارز را بیش از 11 میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیرکل اداره تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از تشکیل 867 پرونده در خراسان شمالی طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: تعداد 867 پرونده در سه ماه امسال تشکیل شده است که از این تعداد، 680 پرونده در حوزه کالا و خدمات، 61 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و 126 پرونده نیز مربوط به تخلفات حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است.

سیدالموسوی با اشاره به جذب 7 قاضی جهت انجام امور و تاسیس دفاتر تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های خراسان شمالی گفت: در راستای تاسیس دفاتر تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های خراسان شمالی اقدام به کسب مجوز برای جذب 7 قاضی نمود‌ه‌ایم که در این صورت برای راه‌اندازی دفاتر و ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های خراسان شمالی مشکلی نخواهیم داشت.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: