خبرنگار المیادین اعلام کرد که به دنبال درگیری‌های مجدد میان نیروهای امنیتی تونس و افراد مسلح که گفته می‌شود وابسته به داعش هستنددر جنوب این کشور تعدادی از نیروهای امنیتی کشته شدند.
کد خبر: ۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹        08 March 2016

به گزارش ایسنا، خبرنگار المیادین گفت: همزمان با اجرایی شدن مقررات منع آمد و شد شبانه در تونس درگیری‌های مجددی میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح مظنون به عضویت در داعش در شهر بنقردان واقع در جنوب این کشور رخ داد.

به گفته منابع، به دنبال وقوع این درگیری‌ها افراد مسلح تعدادی از نیروهای امنیتی را در عملیات ترور به قتل رساندند. یک افسر و یک بازنشسته در بین کشته شدگان هستند.

ارتش تونس همچنین منزلی را در شهر بنقردان منفجر کرد چون تروریست‌ها در آن مخفی شده بودند.

آمارها نشان می‌دهد که در این عملیات هفت نفر کشته شدند.

از سوی دیگر، ریاست پارلمان تونس اعلام کرد که دفتر ریاست پارلمان و دفاتر روسای فراکسیون‌ها برای پیگیری اوضاع کنونی نشست‌های خود را همچنان به صورت دائمی ادامه خواهند داد و بخش اول نشست امروز (سه‌شنبه) به حمله بنقردان اختصاص خواهد داشت.

محمد الناصر، رئیس پارلمان تونس اعلام کرد که از وزرای دفاع و کشور نیز دعوت خواهد شد که جلسه ویژه‌ای را به پیگیری حوادث اخیر در کشور اختصاص دهند.

همچنین الباجی قائد السبسی، در سخنانی به دنبال حمله افراد مسلح گفت: این حمله یک حمله برنامه‌ریزی شده و بی‌سابقه بود و چه بسا هدف از آن سیطره بر این منطقه و اعلام آن به عنوان یک ولایت جدید بود. اما نیروهای ما حضور داشتند و تونسی‌ها باید به این نیروها افتخار کنند.

وی افزود: ارتش افراد مسلح را در منطقه بنقردان و تمامی کشور از بین خواهد برد.

به دنبال حمله مسلحانه روز گذشته به مقرهای امنیتی تونس در بنقردان دست کم 50 تن کشته شدند.

الحبیب الصید، نخست وزیر تونس نیز در سخنان تلویزیونی گفت: تروریست‌هایی که روز دوشنبه حملات همزمانی را به مراکز امنیتی در شهر بنقردان انجام دادند قصد داشتند امارت داعشی را در شهر ایجاد کنند.

وی گفت: هدف از این حمله ایجاد تنش امنیتی در کشور ما و ایجاد "امارت داعشی" در بنقردان بود.

وی بر ادامه منع آمد و شد در این شهر برای تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها تاکید کرد و مواضع ساکنان این شهر در حمایت از نیروهای امنیتی و ارتش را برای مبارزه با تروریسم ستود.

الهادی المجدوب، وزیر کشور تونس اعلام کرد که عملیات امنیتی در بنقردان همچنان ادامه دارد.

فرحات الحرشانی، وزیر دفاع تونس نیز اعلام کرد: داعش هیچ جا و مکانی در بنقردان ندارد و ارتش آماده تمامی احتمالات است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: