وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون کریدور ایران، ترکیه و بلغارستان فعال است اما در نظر داریم همزمان کریدور ایران، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، بلغارستان و یونان را نیز فعال کنیم.
کد خبر: ۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱        07 March 2016
وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون کریدور ایران، ترکیه و بلغارستان فعال است اما در نظر داریم همزمان کریدور ایران، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، بلغارستان و یونان را نیز فعال کنیم.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی روز دوشنبه در پایان مراسم افتتاحیه هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و علمی ایران و بلغارستان در جمع خبرنگاران، افزود: در هفت سال گذشته، کمیسیون مشترک دو کشور تشکیل نشده بود، اما پس از اجرایی شدن برجام، هجدهمین نشست کمیسیون مشترک کار خود را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: هیات اقتصادی و تجاری بلغاری، نشست های مشترکی را با بخش خصوصی ایران و فعالان بخش خصوصی برگزار می کند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون سطح روابط اقتصادی میان دو کشور، قابل توجه نیست، اضافه کرد: امیدواریم که همکاری ها پس از برگزاری این نشست ها، افزایش یابد.
آخوندی بلغارستان را دروازه ورود ایران به اروپا معرفی کرد و گفت: ایران نیز مهمترین مسیر برای اتصال به منطقه خلیج فارس و هند به شمار می رود.
وی با بیان اینکه ظرفیت همکاری دو کشور بسیار بیشتر از 150 میلیون دلار فعلی است، افزود: امکان توسعه همکاری میان بخش های اقتصادی دو کشور وجود دارد.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و بلغارستان اضافه کرد: مجوز عبور کامیون های ایرانی به بلغارستان باید از دو هزار به پنج هزار در سال افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی درباره همکاری در بخش راه آهن نیز گفت: امکان برقراری حمل و نقل ریلی مسافری بین ایران و بلغارستان وجود دارد و برای تحقق آن باید برنامه ریزی کرد.
وی در ادامه به برقراری حمل و نقل ترکیبی (ریلی-دریایی) میان دو کشور اشاره کرد و افزود: برای فعال شدن بخش حمل و نقل ترکیبی، باید تسهیلات بندری در نظر گرفته شود.
آخوندی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری باید روند صدور ویزا تسهیل شود، افزود: قرار است که پرواز های مستقیم میان تهران و صوفیه نیز برقرار شود.
برچسب ها: عباس آخوندی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: