معاون برنامه ریزی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به ویژه قاچاق میوه در آستانه سال نو خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰        21 February 2016
معاون برنامه ریزی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به ویژه قاچاق میوه در آستانه سال نو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید علیرضا گلستانی زاده گفت: وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان گمرک و نیروی انتظامی هم نظارت بر کالاهای ترانزیتی را اتشدید می کنند.

وی افزود : برای مبارزه با قاچاق کالا و به ویژه میوه در آستانه سال نو، جلسه هایی با وزارت جهادکشاورزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار و قرار شده است طرحی آماده کنیم که از امکان تامین بازار با تولید داخلی اطمینان پیدا کنیم و خوشبختانه مشکل و کمبودی برای میوه نداریم و نیازی به واردات میوه نیست.

گلستانی زاده افزود: با هماهنگی هایی با اتحادیه ها، سازمان میادین میوه و تره بار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات و وزارت جهادکشاورزی قاطعانه با قاچاق میوه برخورد می کنیم و برنامه ای برای کنترل مبادی در گمرکات کشور و در این حال معابر مرزی و مسدود کردن این معابر به روی میوه قاچاق در دستور کار است.

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : معابر شرق کشور که تاکنون باز بوده است نیز در مرحله تشدید مقابله با قاچاق میوه مسدود می شود و البته واردات و توزیع میوه های قاچاق نسبت به کل میوه ای که در کشور توزیع می شود بسیار ناچیز است. مهمترین بخش قاچاق میوه مربوط به نارنگی و روزانه 300 تن است.

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در 10 ماه نخست امسال 3.5 میلیون کیلوگرم میوه قاچاق در کشور کشف شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 390 درصد رشد داشته است.

بر اساس اعلام معاونت امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، پارسال 17 میلیون تن انواع محصولات باغی در کشور تولید و از این میزان یک میلیون تن به دیگر کشورها صادر شد.

ایران در تولید برخی محصولات زیربخش باغی، در رتبه های برتر دنیا قرار دارد؛ بعنوان نمونه در تولید زعفران با 93 درصد، پسته با 30 درصد، انار با 28 درصد تولید جهان رتبه اول، خرما رتبه دوم و انجیر، گردو، بادام، زردآلو، گیلاس، آلبالو، انگور، سیب، به، هلو، شلیل، فندق و مرکبات رتبه های سوم تا هفتم جهان را دارد.
برچسب ها: قاچاق میوه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: