در آیین گرامیداشت روز زمین پاک عنوان شد؛
کد خبر: ۲۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹        23 April 2017

 
معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز رشد تعداد پارک های محله ای در سطح شهر را نشان از رویکرد جدی این مجموعه در توسعه فضای سبز عنوان کرد.

به گزارش اطلس خبر به نقل از مهر، آیین گرامیداشت روز زمین پاک در تبریز با حضور مسئولان شهرداری این شهر و با همت سازمان پارکها و فضای سبز تبریز و مشارکت مدرسه طبیعت و خانه محیط زیست آذربایجان شرقی شامگاه شنبه در تفرجگاه ائل گلی برگزار شد.

احداث ۲۴۰ پارک محله ای و منطقه ای درسطح شهر تبریز

علی مدبر معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز در این آئین گرامیداشت با اشاره به وضعیت فضای سبز شهر اظهار داشت: اقدامات انجام یافته توسط سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز بسیار رضایت بخش بوده و موجب ایجاد روحیه نشاط بخش بین شهروندان شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد پارک های سطح شهر تصریح کرد: زمانی نه چندان دور تبریز با مشکل کمبود پارک و بوستان مواجه بود و تعداد این پارک ها انگشت شمار بود در حالی که اکنون با اقدامات صورت گرفته توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز حدود ۲۴۰ پارک محله ای و منطقه ای درسطح شهر احداث شده است.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز زمین پاک خاطر نشان کرد: محیط زیست تنها متعلق به ما نیست و باید برای استفاده نسل های آتی نیز از آن پاسداری و باید با روش های مختلف همچون کاهش آلودگی هوا از طریق استفاده از وسایل نقلیه عمومی، آموزش شهروندان برای زنده نگه داشتن زمین و مدیریت زباله ها به وظایف خود در برابر زمین عمل کنیم.

وی از کودکان به عنوان آینده سازان مرز و بوم نام برد و خاطر نشان کرد: در این بین نقش آموزش به کودکان جهت حفاظت از زمین بسیار حائز اهمیت بوده و مجموعه شهرداری تبریز نیز همواره در صدد است با فراهم آوردن محیطی پر از نشاط، آرامش و سلامتی برای شهروندان زمینه ای جهت رشد خلاقانه و پویا ایجاد کند.

توجه به مولفه های محیط زیستی از رویکردهای حفظ و توسعه فضای سبز تبریز است

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز زمین پاک گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که زمین به ما نیازی ندارد بلکه این ما هستیم که برای ادامه حیات خود و نسل های آتی به آن نیازمندیم و در این بین کودکان و آموزش صحیح به آنها نقش مهمی ایفا می کند چرا که پویش روزِ زمین پاک در ‌سال ٢٠١٧، سواد محیط ‌زیستی و آب و هوایی است و در این بین نهاد آموزش و پرورش ‌بنیان پیشرفت است.

حسن زاده ادامه داد: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز نیز با توسعه و گسترش پارک های سطح شهر و ایجاد فضاهای سبز در تلاش برای ایجاد محیطی آمیخته با زندگی سبز و سالم است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به کاهش میزان تولید زباله تصریح کرد: آموزش این موضوع برای کودکان ما بسیار ضروری است چرا که باید به این نکته توجه داشته باشیم که در مرحله اول برای حفاظت از زمین جلوگیری از تولید زباله ضرورت دارد.

حسن زاده با اشاره به اقدامات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز در گلکاری بهاری سطح شهر یادآور شد: این روزها بار دیگر جشنواره لاله های تبریز آغاز شده و در روزهای نخست شکوفایی این لاله ها شاهد استقبال بی نظیر شهروندان تبریزی از این مناظر بدیع هستیم.


برچسب ها: زمین پاک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: