در حالی که رأی‌دهندگان فرانسوی خارج از این کشور پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند، تحلیل‌ها هنوز نشان می‌دهد با وجود این که چند ساعت بیشتر به این انتخابات نمانده، رأی‌دهندگانی تأثیرگذار خواهند بود که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند.
کد خبر: ۲۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴        23 April 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، رأی‌دهندگان فرانسوی چند ساعت پیش از آغاز رسمی انتخابات در این کشور، خارج از فرانسه از جمله در آمریکا پای صندوق‌های رأی رفته و به گزینه مورد نظر خود رأی داده‌اند. این در حالی است که تحلیل‌گران می‌گویند رأی‌دهندگانی که هنوز تصمیم خود را درباره گزینه مورد نظر نگرفته‌اند، در نتیجه این انتخابات بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

این رأی‌دهندگان که ۲۵ درصد واجدین شرایط را تشکیل می‌دهند، ادعا می‌کنند که تمامی گزینه‌های پیش روی آنها ناامیدکننده هستند. با این حال رقم افرادی که هنوز تصمیم خود را درباره گزینه مورد نظر نگرفته‌اند، با انتخابات دور قبل برابری می‌کند. آخرین نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان داده است که کاندیداهای اصلی با اختلافی اندک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دو نامزدی که امروز (یک‌شنبه) بیشترین آرا را کسب کنند، برای دور بعدی انتخابات در هفتم ماه مه بار دیگر در مقابل رأی‌دهندگان قرار خواهند گرفت.

برخی از افرادی که در میان این ۲۵ درصد قرار دارند، نیز ادعا می‌کنند که تصمیم خود را در این خصوص که علیه افراط‌گرایان رأی خواهند داد، گرفته‌اند اما با این حال هنوز نمی‌دانند که بهترین گزینه در میان سایر نامزدها چه کسی است. این در حالی است که در میان چهار نامزد برتر این انتخابات دو تن از جمله مارین لوپن و ژان لوک ملانشون از احزاب افراط‌گرا محسوب شده و مخالف دیگر کاندیداها به ویژه در برخی روابط این کشور با اتحادیه اروپا هستند.

همچنین حمله تروریستی اخیر در این کشور سایه سنگینی بر این انتخابات افکنده است. در حالی که لوپن راست افراطی تاکنون از این حادثه بیشترین استفاده را به نفع خود در این انتخابات کرده، بسیاری معتقدند که چنین حمله‌ای به طور کلی نباید بر روابط این کشور با اتحادیه اروپا تاثیرگذار باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: