جیم راجرز، رئیس شرکت هلدینگ راجرز اعلام کرد که اقتصاد آمریکا در 12 ماه آینده مطمئنا وارد رکود خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴        06 March 2016
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، جیم راجرز، سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی اعلام کرد که احتمال اینکه اقتصاد آمریکا در یک سال آینده وارد رکود شود صد درصد خواهد بود.

 راجرز اظهار داشت:‌ «هفت، هشت سالی از آخرین باری که ما در آمریکا شاهد رکود بودیم می‌گذارد، و طبیعتا هر 4 تا 7 سال ما مجددا با رکود مواجه خواهیم بود. در 4 تا هفت سال گذشته ما شاهد رکود نبودیم ولی نگاهی به میزان بدهی بیندازید،‌ بدهی سرسام‌آور است.‌»

اغلب اقتصاددانان وال‌استریت شانس کمتری را به وقوع رکود اختصاص داده‌اند که عموما زیر 33 درصد بوده است. راجرز در مورد علل اصلی فرایند کاهش بدهی نامنظم و وقوع رکود اشاره‌ای نکرد ولی اذعان داشت که اقتصادهای کند و آشفته در چین،‌ ژاپن و حوزه یورو ممکن است به آمریکا نیز سرایت پیدا کند.

همکار سابق جورج سوروس می‌گوید: اگر سرمایه‌گذاران روی اطلاعات صحیح تمرکز کنند، همین حالا نیز نشانه‌هایی از سقوط اقتصاد آمریکا قابل مشاهده است: «اگر شما به نمودارهای مالیاتی در آمریکا نگاهی بیندازید، می‌بینید که این نمودارها مسطح  هستند. به ارقام دولتی توجه نکنید، به ارقام حقیقی توجه کنید.»

در بحران اقتصادی پیش‌بینی شده توسط راجرز، دلار نقشی کلیدی خواهد داشت. راجرز اعلام کرد: «دلار ممکن است وارد حباب شده باشد. منظور من این است که اگر بازارها در سراسر جهان در حال نابودی باشند، باید بگویم که سناریو اتفاق افتاده است، همه به سمت سرمایه‌گذاری روی دلار خواهند رفت و این به معنای حبابی شدن ارزش دلار خواهد بود.»
راجرز اضافه کرد که قدرت دلار معمولا یک عامل منفی برای کالاهای اساسی و دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری بوده است. در حالی که ین، اغلب به عنوان یک ارز ریسک‌گریز تلقی می‌شود، این ارز با توجه به ادامه یافتن توسعه ترازنامه بانک مرکزی ژاپن، از جایگاه خود خارج شده است.


برچسب ها: رکود اقتصاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: