سفیر اسرائیل در مصر تنش در روابط میان دو طرف را در پی اخراج یکی از نمایندگان پارلمان این کشور پس از دیدار با وی کم اهمیت شمرد.
کد خبر: ۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱        06 March 2016
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اسرائیل نشنال نیو،‌  "حییم کورن"، سفیر اسرائیل در مصر گفت:‌ اخراج نماینده پارلمان مصر به خاطر ملاقات با من نباید بر روابط میان دو طرف اثری بگذارد.

وی ادامه داد: این روند با روابط بین قاهره و تل آویو در تضاد است اما این یک مساله داخلی است و به اسرائیل هیچ ربطی ندارد. سفارت اسرائیل در قاهره آماده پذیرش هرکسی است که می‌خواهد.

سفیر اسرائیل در مصر گفت: حضور من در مصر پذیرفته شده است. ما روابط خوبی با مصر داریم. من هر روز با مقام‌های این کشور از جمله اعضای دولت دیدار می‌کنم. من با مصری‌هایی که نزدم می‌آیند، دیدار می‌کنم. ما به علایق و خواسته‌های مردم مصر احترام می‌گذاریم.

وی درباره همکاری میان اسرائیل و مصر نیز گفت: ما هر روز با مقام‌ها در مصر همکاری می‌کنیم و به تبادل اطلاعات می‌پردازیم. ما به درک مشترک درباره اوضاع در سینا رسیده‌ایم. به دلیل اوضاع در منطقه کاملا طبیعی است که ما به همکاری خود ادامه دهیم. ما به دنبال اقدامی علیه مصر نیستیم. این به نفع دو طرف است که به همکاری بپردازند.

سفیر اسرائیل در مصر گفت که براین باور است که رهبری در مصر بر این باور است که مصر باید با اسرائیل به منظور مقابله با "تروریسم "همکاری کند: "به نظرم عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری مصر این کشور را به خوبی و در راه درستی رهبری می‌کند."

با وجود این سخنان، بسیاری از نخبگان سیاسی مصری با هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند و بسیاری دیگر نیز مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند.


برچسب ها: اسرائیل ، مصر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: