رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سخنرانی در جمع گروهی از مسیحیان فرانسه گفت: اروپا با "تهاجم عرب‌ها" مواجه است و البته این یک حقیقت است.
کد خبر: ۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸        05 March 2016
به گزارش  ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: ما امروز می‌توانیم درباره "تهاجم عرب‌ها" صحبت کنیم. این یک حقیقت اجتماعی است. اروپا در طول تاریخ تعداد زیادی حمله را تجربه کرده است اما هربار با آنها مقابله کرده و به سمت جلو حرکت کرده است و خودش را بازسازی کرده و به واسطه تبادلات فرهنگی به پیشرفت رسیده است.

پاپ فرانسیس همچنین به تاریخچه مهاجرت در قاره اروپا اشاره کرد و تاثیر مثبت آن را در فرهنگ اروپا ذکر کرده و ادامه داد: اروپا تنها قاره‌ای است که می تواند باعث اتحاد در جهان شود. ما باید به دنبال یک نقش جهانی باشیم و آن را در ریشه‌های فرهنگی خود بیابیم.

کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد، اروپا با مشکل حجم زیاد مهاجرانی که به دنبال ورود به این قاره هستند، مواجه شده است و در سال گذشته میلادی 326 هزار مهاجر سوری و 121 هزار و 500 مهاجر عراقی وارد اروپا شده‌اند.

این اخبار پس از آن منتشر شد که الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اتریش و سایر کشورهای حوزه بالکان را به "از میان بردن اروپا" با اعمال محدودیت‌ ‌های مرزی متهم کرده است.

وی در جریان مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان گفت: آنچه که کشورها روی آن توافق کردند و درباره‌اش تصمیم‌گیری کردند اقدامی غیر دوستانه است.


برچسب ها: عربها ، تهاجم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: